سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه شورای امنیت هنوز نتوانست قطعنامه محکمی برای پایان دادن به حملات صهیونیست ها در غزه صادر کند، از اعزام 22 فرستاده ویژه رئیس جمهور به کشورهای مختلف خبر داد
 

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه شورای امنیت هنوز نتوانست قطعنامه محکمی برای پایان دادن به حملات صهیونیست ها در غزه صادر کند، از اعزام 22 فرستاده ویژه رئیس جمهور به کشورهای مختلف خبر داد و افزود: حمله اسرائیل به غزه یک توطئه بین المللی است.

حسن قشقاوی سه شنبه شب در حاشیه عزاداری حسینی مردم مازندران در ساری اظهار داشت: از تحلیل رسانه های دنیا می توان متوجه شد که اسرائیل هدف اصلی و دقیق خود را از حمله به غزه اعلام نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی صرفا با هدف نابودی مقاومت و حماس، جلوگیری از موشک پرانی حماس و تبیین اوضاع و احوال فلسطین اشغالی اقدام به این حمله کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه علت عدم اعلان هدف واقعی حمله  اسرائیل به غزه به واسطه مشخص نشدن ناکامی ها در آستانه انتخابات اواخر فوریه در نوار اشغالی است تصریح کرد: به واسطه رقابت تنگاتنگ سه حزب کار، کادیمو و حزب تندرو لیکود، رژیم صهیونیستی  فرجام حملات را تا شکست نهائی اعلام نخواهد کرد.

قشقاوی با بیان اینکه با تصویب هیئت دولت مقرر شد، بیست و دو نفر از اعضای کابینه به دستور رئیس جمهوری و با مرکزیت وزارت خارجه به تناسب ارتباط و مسئولیت خود به کشورهای اروپائی و آسیائی سفر کنند یادآور شد: قطع فوری تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی و رفع محاصره غزه اهداف سفر سران ایران را تبیین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شورای امنیت در ایام حمله وحشیانه صهیونیست ها به غزه هنوز نتوانست بیانیه ای برای پایان دادن به اوضاع غزه صادر کند اذعان داشت: اصل حملات اسرائیل به نوار اشغالی توطئه ای بین المللی بوده و تفاهمی بین قدرتهای بزرگ دنیا و مماشات گران منطقه ای صورت گرفته است.

قشقاوی خاطر نشان کرد: آمریکا اصلی ترین حامی بی چون و چرای رژیم صهیونیستی قلمداد شده و به واسطه حق وتو این کشور در سازمان ملل، شورای امنیت از صدور بیانیه الزام آور و بازدارنده علیه اسرائیل قاصر است.

سخنگوی دستگاه دپیلماسی با اشاره به اینکه از زمان ایجاد حق وتو در سازمان ملل هیچ قطعنامه مصوبی علیه رژیم صهیونیستی اجرائی نشده افزود: کشتار وحشیانه اسرائیل در غزه محصول اجلاس های آنوپولیس و نیویورک توسط ابرقدرت های دنیا بوده است.

وی با تاکید بر استمرار تظاهرات و راهپیمائی های ملت بزرگ ایران و ملت های مسلمان در حمایت از مردم بی دفاع غزه تصریح کرد: هم اکنون بیداری اسلامی و انسانی در دنیا پدیدار شده و همه دنیا از اقدام ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی مطلع و آگاه هستند.

قشقاوی افزود: شرق و غرب عالم علیه این حملات وحشیانه اسرائیل درآمده و تقریبا همه ملت ها با ملت بی دفاع فلسطین و غزه ابراز همدردی می کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های دنیا نیز علیرغم الزامات دولتی و فیلترهای حاکمیتی به پوشش صحنه هائی از خیزش افکار عمومی در جهان پرداختند افزود: تجمعات ضدصهیونیستی در واقع عکس العمل عادی وجدان ها بوده و باید به خوبی منعکس شود.

وی همچنین ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی برای بازداشت خبرنگار شبکه العالم گفت: مفهوم واقعی اسرائیل در آزادی بیان مادامی اثرگذار بوده که خبرنگاری علیه این جنایات انعکاسی ندهد، ادعای تحقیق در مورد هولوکاست ننماید، قطعنامه های شورای امنیت به نفع اسرائیل باشد، توجه ای به دویست کلاهک رژیم صهیونیستی نکرده و بی توجهی اسرائیل به حقوق زنان برای جهانیان انعکاس داده نشود.

به گفته قشقاوی، رژیم صهیونیستی خط قرمز کشورهای غربی بوده و توهین به مقدسات از منطق ها و ادله واهی اسرائیل در نقض حقوق بشرنشات می گیرد.

به گزارش مهر ، سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه هم اکنون آمادگی بسیاری از سوی خبرنگاران ایرانی و سایر کشورهای منطقه برای پوشش اخبار وقایع غزه وجود دارد افزود: اسرائیل با این اقدام خود می خواهد جنایات وحشیانه خود در مناطق خان یونس، شرق و شمال غزه را به گوش جهانیان نرساند و به کشتار بیرحمانه خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه سران عرب باید به وحدت نظری برای برگزاری اجلاس بررسی مسائل غزه در اسرع وقت برسند اظهار داشت: متاسفانه اجلاس سران عرب برای بررسی این موضوعات مقرر بود هفته گذشته صورت گیرد که به علت حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

قشقاوی افزود: کشورهای عربی باید با اتحاد یکدیگر این غائله را در غزه پایان داده و دستگاه دپیلماسی ایران نیز آماده هر گونه همکاری برای اتحاد و همدلی بیشتر بین کشورها و بررسی و رفع مشکلات غزه در شرایط کنونی است.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com