يك پژوهشگر فرانسوی از طرح صهيونيستی آموزش نيروهای مصر و اردن توسط مشاور امنيتی سابق محمود عباس برای بسته نگه داشتن گذرگاه رفح با هزينه دولت عربستان پرده برداشت.
 
تیه ری میسان" پژوهشگر و مدیر پایگاه اینترنتی "ولتر" در مقاله‌ای كه در این پایگاه منتشر كرده، عملاً مصر، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را سه عضو مثلثی می‌داند كه طرح حمله به غزه را طراحی و به اجرا در می‌آوردند.

میسان در این مقاله درباره نقش عربستان و مصر در حمله به غزه كه از ماه‌ها قبل طراحی شده بود، نوشته است: هیئت‌های مصر، اسرائیل و عربستان سعودی در ماه‌های سپتامبر و اكتبر 2008 در مصر گرد هم آمدند.به گفته یك منبع مقاومت فلسطینی در پایان این مذاكرات هیئت های حاضر توافق كرده بودند كه در صورت تحول انتخاباتی در آمریكا، اسرائیل حمله وسیعی را به حماس آغاز كند كه در این مورد عربستان هزینه این عملیات را تقبل نماید و مصر نیز قرار شد شبه نظامیانی را به این منطقه وارد كند.

این پژوهشگر فرانسوی  تأكید كرده است: اگر چه در گذشته نیز دولت‌های عربی دست اسرائیل را برای حمله به فلسطینی‌ها بازگذاشته بودند اما این نخستین بار است كه آنها در طراحی جنگ اسرائیل مشاركت می‌كنند.

میسان تأكید می‌كند: این نخستین بار است كه هزینه جنگ اسرائیل در منطقه را نه آمریكا بلكه یك كشور عربی آن هم عربستان سعودی تامین می‌كند، ریاض با تامین این هزینه می‌كوشد مهمترین جنبش سیاسی سنی را كه در كنترل خود ندارد از بین ببرد، هدف سعودی‌ها از این كار كاملا بارز است. 

مدیر پایگاه اینترنتی "ولتر" خاطر نشان كرده است: سران عربستان می‌دانند كه باید هر آلترناتیو سنی در منطقه را از بین ببرند تا خود بتوانند بر قدرت باشند، به همین دلیل است كه عربستان گزینه همكاری با صهیونیست‌ها را برگزیده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: در عرصه میدان اسرائیل ابتدا با حملات هوایی سپس با وارد كردن نیروی زمینی خود راه را برای حضور شبه نظامیان عرب ( طرفدار محمود عباس) باز می كنند، بر اساس اطلاعات موجود 10 هزار نیرو در نزدیكی گذرگاه رفح مستقر شده‌اند. 

میسان با اشاره به همكاری محمود عباس رئیس تشكیلات خودگزدان فلسطین با صهیوینست‌ها در نابودی حماس تأكید كرده است: این نیروها در مصر و اردن آموزش دیده‌اند و تحت فرماندهی ژنرال "محمد دهلان"، مشاور سابق امنیتی محمود عباس و همان كسی كه یاسر عرفات را مسموم كرد، هستند.

وی اضافه می‌كند: آن ها قرار است همان نقشی را كه نیروهای "الی حبیقه"( فرمانده فالانژها) در زمان حمله آریل شارون به اردوگاه صبرا و شتیلا سال ها قبل ایفا كردند را بازی كنند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamejamonline.ir