تنها هفت روز مانده به پايان دوره رياست جمهوری بوش، مطبوعات آمريكا اقدام به انتشار گاف‏های رئيس‏جمهور در دوره رياست جمهوری كردند.

 

او در هشت سال گذشته در مجموع، پانزده بار جملاتی را بر زبان راند كه موجب خنده مردم شد؛ البته خود نیز از جملات و اصطلاحاتی كه پیش از او هیچ كس بر زبان نیاورده بود، متعجب شد.

او در ششم نوامبر 2000 از واژه نامانوس Misuunderstimate استفاده كرد و پس از چندی، خود متوجه گاف خود شده پرسید: من چی گفتم؛ البته هر چه بود، مقصودم این است كه چیز اهمیت داری نیست.

او در 29 سپتامبر 2000 در تشریح سیاست‏های محیط زیستی دولت خود گفت: من می‏توانم كاری بكنم كه انسان‏ها و ماهی‏ها در كنار هم و با كمال دوستی زندگی كنند و این جمله او خنده شدید حاضران را در پی داشت.

او در پنجم اوت 2004 گفت: دشمنان ما پیشرفته شده‏اند و به آسانی می‏توانند به ما ضربه بزنند ما هم این گونه‏ایم. دشمنان ما به كثیفترین ابزار ضربه به ایالات متحده آلوده شده‏اند، ما هم این گونه‏ایم!


او در سال 2005 در نشست شورای امنیت سازمان ملل، در یادداشتی به رایس نوشت: من به شدت نیازمند رفتن به دستشویی هستم؛ امكان دارد؟

او در 29 ژانویه 2006 گفت: براین باورم كه روابط ایالات متحده و آمریكا همچنان پابرجا و مستحكم خواهد ماند.

 

«الشرق الاوسط» كه به ترجمه بخش‏های دیگری از این گاف اقدام كرده، مجموعا پانزده مورد از شاهكارهای ادبی رئیس‏جمهور آمریكا را برای قضاوت تاریخ درج كرده است.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir