باراك اوباما، رییس‌جمهور منتخب آمریكا پس از دو سال سفر به سراسر آمریكا و انتقاد از جورج بوش، اظهار داشت كه وی همیشه بوش را یك مرد خوب می‌دانسته است.
 

 به گزارش ایسنا، باراك اوباما، رییس جمهور منتخب آمریكا در یك گفت‌وگوی اختصاصی با شبكه سی.ان.ان گفت: شخصا فكر می‌كنم كه او مرد خوبی است كه خانواده‌اش را دوست دارد و به كشورش عشق می‌روزد.

این در حالیست كه اوباما در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش اغلب علیه آنچه كه "سیاست‌های شكست خورده" بوش می‌نامید، شعار می‌داد و قول داد كه سیاست‌های وی كاملا متفاوت با هشت سال دوره‌ی تصدی بوش باشد.

اوباما در پاسخ به این سوال كه آیا حرفی وجود دارد كه وی پس از گذراندن زمان بیشتری با بوش پس بگیرد، رییس جمهور منتخب آمریكا تیم بوش را به خاطر كمك به انتقال آرام قدرت تحسین كرد و گفت: بخشی از آنچه كه آمریكا در شرف آن است، توانایی برخورد مودبانه با یكدیگر در كنار اختلافات سیاسی است.

رییس جمهور منتخب آمریكا هم‌چنین گفت كه معتقد است بوش گاهی اوقات و تحت برخی از شرایط بسیار سخت، بهترین تصمیماتی را كه می‌توانسته، اتخاذ كرده است.

اوباما تصریح كرد: این حرف ارزیابی من مبنی بر اینكه طی چند سال گذشته ما یك سری تصمیمات بد داشته‌ایم و اكنون عواقب آن تصمیمات بد را به ارث می‌بریم، بی‌اعتبار نمی‌كند.

رییس جمهور منتخب آمریكا علاوه بر رابطه‌اش با بوش هم‌چنین درباره‌ی برخی مسایل كلیدی كه در روزهای نخست دولتش با آن مواجه خواهد شد، نظیر امنیت ملی و اقتصاد صحبت كرد.

   

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news