اولیور نورث از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواست تا نام گروهک مجاهدین خلق (منافقین) را از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا حذف کند.
 
عصر ایران - اولیور نورث تحلیلگر سیاسی شبکه محافظه کار "فاکس نیوز" آمریکا با انتشار یادداشتی انتقادی از سیاست جدید اوباما در قبال ایران در سایت اینترنتی این شبکه تلویزیونی از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواست تا نام گروهک مجاهدین خلق (منافقین) را از فهرست گروه های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا حذف کند. 

به گزارش عصر ایران با تصمیم دولت عراق مبنی بر اخراج بیش از 3000 عضو این گروهک که در پایگاه اشرف در استان دیاله عراق مستقر هستند ،کشورهای اروپایی و آمریکا برای یافتن جایی مناسب برای اعضای این گروه به تکاپو افتاده اند و در این راستا قرار است وزاری خارجه کشورهای اروپایی در اجلاس روز دوشنبه (امروز) خود در بروکسل موضوع خارج کردن نام این گروه را از لیست گروه های تروریستی را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند به اعضای این گروهک در کشورهای اروپایی پناهندگی سیاسی اعطا کنند. 

از این رو اولیور نورث تحلیلگر شبکه فاکس نیوز در مطلب خود با اشاره به خوش خدمتی های این گروه به آمریکا و اشاره به اینکه این گروهک بود که در سال 2002 برنامه های اتمی مخفی ایران را فاش ساخت از دولت جدید آمریکا خواست تا با تاسی از اروپا نام این گروه را از لیست تروریستی خارج سازد. 

نورث در مطلب خود با اشاره به همکاری نزدیک این گروه با سازمان های اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی ادعا می کند که بسیاری از اطلاعات در اختیار سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اروپا از طریق این گروه به دست آنها رسیده و می رسد و حتی موضوع ارسال سلاح از ایران به سوریه و حزب الله و یا ارسال پنهانی اسلحه به گروه حماس در فلسطین از سوی این سازمان لو داده شده است. 

نورث در ادامه ادعا می کند حتی موضوع توقف و بازرسی کشتی تجاری حامل سلاح !ایران به بندری در مصر که در هفته گذشته از سوی نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ انجام پذیرفت،در نتیجه اطلاعاتی بوده است که گروه منافقین در اختیار آمریکا قرار داده است. 

صدها ترور به ویژه در سال های نخست انقلاب توسط اعضای این سازمان صورت گرفته است که بخش بزرگی از قربانیان این ترورها ، شهروندان عادی بوده اند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news