مصاحبه زنده جمشید دانایی فر در شبکه های تلویزیونی معاند!!؟
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: هیچ مصاحبه زنده ای روز گذشته در شبکه های تلویزیونی معاند از گروهبان جمشید دانایی فر پخش نشد و خبرهای این شبکه ها دروغ بود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: هیچ مصاحبه زنده ای روز گذشته در شبکه های تلویزیونی معاند از گروهبان جمشید دانایی فر پخش نشد و خبرهای این شبکه ها دروغ بود. «حسین ذوالفقاری» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران حوزه امنیتی، انتظامی و اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور که در اداره اتباع خارجی این وزارتخانه برگزار شد در پاسخ به سوال یک خبرنگار سیاسی در جمع خبرنگاران افزود: هنوز مدرک و سند محکمی دال بر زنده بودن جمشید دانایی فر در دست نداریم.

وی همچنین اظهار داشت: برای اظهار نظر صریح درباره دانایی فر همانطور که قبلا هم گفتم باید سند محکمی در دست داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر این که آیا پاکستان اطلاعات صریحی از دانایی فر در اختیار وزارت کشور گذاشته است، گفت: دولت اسلام آباد هیچ اطلاعاتی درمورد دانایی فر به ما نداده است ما نیز اطلاعات دقیق نداریم.

در چند روز اخیر شبکه های تلویزیونی معاند فارسی زبان و برخی از سایت های مجازی در اطلاعیه ای اعلام کردند: جشمید دانایی فر روز سه شنبه 14 بهمن (3 فوریه) قرار است در برنامه تلویزیونی به صورت زنده اقدام به افشاگری علیه ایران و گروگانگیری مرزبانان و نیز عضویت خود در گروه تکفیری جیش العدل و پناهندگی به آمریکا کند.

*دستگیرشدگان ایرانی در مرز ترکمنستان زنده هستند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین در مورد چهار ماهیگیر ایرانی دستگیر

شده در مرز ترکمنستان گفت: با پیگیری های انجام شده هیچ یک از دستگیرشدگان ایرانی مورد هدف گلوله قرار نگرفته اند و آنها زنده هستند.

وی افزود: 15 آبان ماه 93 چهار ماهیگیر ایرانی به دلیل طوفانی شدن دریا راه را گم کرده و به مرز ترکمنستان ورود کرده اند این افراد توسط مرزبانان ترکمنستان دستگیر شده اند.

وی اظهار داشت: از آن زمان تا کنون این افراد در بازداشت به سر می برند و طبق پیگیری های انجام شده زنده هستند و برای تعیین تکلیف تحویل دادگاه شده اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا گروه تکفیری داعش به مرزهای ایران نزدیک شده اند، خاطرنشان کرد: اخیرا گروه جدیدی عنوان کرده است قصد تشکیل دولت جدید اسلامی را در مرزهای شرقی ایران دارد.

وی یادآور شد: این موضوع به ما اعلام شده و ما در حال پیگیری و بررسی موضوع به صورت جدی هستیم اما هنوز این موضوع از سوی هیچ مرجعی تایید نشده است.

ذوالفقاری همچنین در پاسخ به سوالی درباره اتباع غیرایرانی مقیم کشور با بیان این که ما بدنبال ارایه خدمات مناسب به اتباع غیرایرانی مجاز هستیم، یادآور شد: اتباع غیرمجاز موجب بروز مشکلاتی هم برای کشور و هم برای خود می شوند و این در حالی است که اکنون در کشور 130 هزار فرزند ناشی از ازدواج های زنان ایرانی با اتباع غیرمجاز داریم این افراد تبعاتی را برای کشور دربردارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ورود قاچاق اتباع افغان از مرزهای شرقی هم گفت: کنترل مرزی در حال انجام است و از مجموع اعتبارات مرزی در سال جاری 60 درصد آن اعتبارات برای جلوگیری از ورود قاچاق اتباع خارجی به ویژه افغانی هایی که به صورت پیاده وارد مرزهای کشور می شوند، تخصیص یافته است و هم اکنون مهندسی مرزبانی و سپاه نیز اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام می دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین از اجرای طرح ویژه ای برای ساماندهی اتباع غیر مجاز در کرمان خبر داد و اظهارداشت: این طرح برای ترک اتباع افغانی غیر مجاز از کشور بوده است که اگر موثر واقع شود می توان به بقیه شهرها این طرح را تعمیم داد.

ذوالفقاری با بیان این که برخورد جدی در کشور در خصوص اتباع غیرمجاز صورت نمی گیرد، یادآور شد: باید تدبیری اندیشیده شود که خلاء قانونی ساماندهی اتباع غیرمجاز در کشور برطرف شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و 430 هزار نفر اتباع مجاز در کشور داریم که به همین میزان نیز اتباع غیر مجاز در کشور ساکن هستند و باید برای تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز چاره ای اندیشیده شود و همه دستگاه ها باید همکاری لازم را در این باره داشته باشند.

وی ادامه داد: روزانه 1500 تا 2000 نفر به صورت غیرمجاز وارد کشور می شوند که ما تاکنون 500 هزار نفر اتباع غیرمجاز را از کشور خارج کره ایم اما به رغم اقدامات وزارت کشور هنوز تعداد زیادی از این اتباع غیر مجاز در کشور وجود دارند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی:
یک پایگاه خبری ایرانی توسط داعش هک شد!!!
یک پایگاه خبری ایرانی توسط داعش هک شد!!!
نصف جهان میزبان رئیس جمهور
عامل اعدام گروگان های ژاپنی: همیشه پای یک زن در میان است/عکس!
داعشی ها خلبان اردنی را زنده زنده سوزاندند/عکس!