سرانجام سلمان رشدی پس از حکم امام خمینی(ره)
یکی از پروژه‌‌های اسلام ستیزی غرب سالها پیش به دست "سلمان رشدی" با نوشتن کتاب "آیات شیطانی" رقم خورد، و علی رغم شکست آن، هزینه‌های سنگینی را به غرب تحمیل کرد، که هنوز هم ناچار به پرداخت این هزینه‌ها هستند.
یکی از پروژه‌‌های اسلام ستیزی غرب سالها پیش به دست "سلمان رشدی" با نوشتن کتاب "آیات شیطانی" رقم خورد، و علی رغم شکست آن، هزینه‌های سنگینی را به غرب تحمیل کرد، که هنوز هم ناچار به پرداخت این هزینه‌ها هستند.

"سلمان رشدی" عضو "انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان" بوده و هست و کتاب "آیات شیطانی" را به سفارش "گیلون ریتکن" (رییس یهودی انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 850 هزار پوند به رشته تحریر در آورد. او روابط بسیار خوبی هم با شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل دارد.

کتاب آیات شیطانی را اول بار پنگوئن به سالِ 1988 چاپ کرد و بر خلاف آن چه گفته می‌شود، یک کتاب علمی و نظری نیست؛ بلکه داستانی بلند در 547 صفحه و 9 فصل است که شخصیت‌های آن را (نعوذباالله) پیامبرگرامی اسلام، همسرانش و صحابی شناخته شده‌اش و حضرت جبرئیل (فرشته وحی) تشکیل می‌دهند. قصه ساختاری مدرن دارد که شاید بتوان آن را نوعی گرته‌برداریِ شرقی از پدیده‌ی رئالیسمِ جادوییِ امریکای جنوبی نامید.


در اعتراض به این کتاب مهرماه سال 1367، مسلمانان هند و پاکستان با تظاهرات علیه سلمان رشدی که خود هندی الاصل و تبعه انگلیس بود، نفرت خود را اعلام کردند. در 25 دی 1367، مسلمانان شهر برادفورد انگلیس، نسخه‌هایی از آیات شیطانی را سوزاندند و در 24 و 25 بهمن همان سال در جریان تظاهرات مردم پاکستان و هند علیه این کتاب، دست کم هفت نفر کشته شدند.

حضرت امام خمینی(ره) در بهمن سال 1367 به مثابه رهبری روشن بین، روشنگر و شجاع، فتنه جهان استکبار را با صدور حکم ارتداد و مهدورالدم بودن نویسنده و ناشرین آن، به خود آنان بازگرداندند. با صدور فتوای تاریخی امام راحل موجی توفنده از امت مسلمان در مصاف با کفر پدید آمد. صدور این فتوا منجر شد تا بسیاری از دولت های کشورهای غربی به نشانه اعتراض سفرای خود را از ایران فرا بخوانند.

سلمان رشدی از لحظه صدور حکم، مخفی شده و محافظت از او پس از صدور حکم حضرت امام خمینی(ره) بر عهده «اسکاتلندیارد» (پلیس انگلیس) قرار گرفته است و هزینه‌های محافظت از او در سال بین یک تا 10 میلیون پوند تخمین زده می شود؛

کمتر از یک سال از فتوای تاریخی امام خمینی (ره) گذشته است که "مصطفی مازح" جوان انقلابی عضو حزب‌الله لبنان، با اطلاع یافتن از حکم امام راحل مبنی بر اعدام سلمان ‏رشدی، خود را به محل اقامت این نویسنده مرتد در لندن رسانده و در حالی كه با خود مقادیر زیادی مواد منفجره حمل می‏كرد در ساختمان وی جای گرفت. هرچند در این انفجار به "سلمان رشدی" آسیبی نرسید ولی مصطفی به شهادت رسید، و پیام رسای امام خمینی(ره( در گوش جهانیان به صدا درآمد كه پیروان حضرتش، سلمان رشدی را رها نخواهند كرد.

هزینه‌تراشی اقدام سلمان رشدی برای غرب به جایی می‌رسد، که یک بار شاهزاده چارلز (ولیعهد انگلستان) اعلام کرد: "سلمان رشدی سرباری پر خرج برای مالیات دهندگان انگلیسی است."

گفتنی است؛ شرکت هواپیمایی "بریتیش ایر ویز" حضور او را در هواپیماهای خود تا سال 1998 ممنوع اعلام کرده بود و شرکت هواپیمایی "ایرکانادا" چند سال پیش سفر رشدی را با پروازهای خود غیرممکن اعلام نمود.

در سال های اخیر، سلمان رشدی در آمریکا زندگی می کند و توسط دولت آمریکا محافظت می شود. چند سال قبل هم وی به ریاست انجمن قلم آمریکا رسید.

امپراطوری رسانه ای غرب بارها اعلام کرد که حکم اعدام این نویسنده از طرف ایران پس گرفته شده است که هر بار با واکنش سریع رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای این مسأله تکذیب گردید و اعلام شد که حکم یک مرجع قابل نقض نمی باشد و حتی پس از مرگ او نیز بر همه مسلمانان لازم الاجرا است.

شایان ذکر است دو میلیون دلار جایزه بنیاد مستضعفان زیر نظر امام برای کشتن او جایزه گذاشته است و خود او گفته است این رقم زیادی است.

در یکی از این سالها "رشدی" وقتی خواست برای نوشتن کتابش جایزه بگیرد، در حال گرفتن جایزه گریه کرد و گفت: تعجب می‎کنم که چرا دیوانه نشده‎ام و من در کشورم زجر می‎کشم، من فکر می‎کنم که دیگر به آخر خط رسیده‎ام و بریده‎ام! از بس دنیا برایم تنگ شده که به قفسه‎های سینه‎ام فشار می‎دهم. رابطه من فقط با تلفن است زن من هم از من جدا شده است. کار روزانه من ظرفشوئی است و یک خبر خوش. . . یک نفر این کتاب را در ایتالیا ترجمه کرد مترجمش را کشتند. یک نفر کتاب ایشان را به ژاپنی ترجمه کرد او را مجروح کردند اما نمرد.

"رشدی" در جای دیگری میگوید: من می‎خواستم بگویم من مسلمانم و توبه کرده‎ام، اما کشورهای غربی نگذاشتند! پس آزادی قلم نیست یک توطئه است. پس اگر این آزادی قلم است پس آزادش بگذارید تا بگوید من اشتباه کرده‎ام. در نوشتن آزاد است در توبه کردنش نه، این توطئه است.

در تاریخ 29 بهمن یعنی درست 4 روز بعد از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، دفتر حضرت امام بیانیه‌ای را از جانب ایشان منتشر کردند که در آن آمده است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شطانی‌» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس که در این راه کشته شود، شهید است ان شاء الله. ضمناَ اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته روح الله الموسوی الخمینی


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir

مطالب پیشنهادی:
ماجرای پاسخ مقام معظم رهبری به نامه اوباما چه بود؟
توزیع شیر و ماسک رایگان در اهواز!!
نظر یک مرجع تقلید در مورد تک خوانی زنان!
تندباد 100 کیلومتری در اردبیل!!
اوباما: تهران الان باید تصمیم بگیرد!