داعش نتیجه سیاست های امریکاست!!!
رئیس کمیته امور مسلح سنا در یک جلسه گفت گروه تروریستی داعش حاصل سیاست‌های آمریکا است و محور مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را چالش ژئوپولیتیک با ایران تشکیل می‌دهد.

«جان مک‌کین»، رئیس کمیته امور مسلح مجلس سنا روز سه‌شنبه گفت بی‌ثباتی در خاورمیانه و ناتوانی واشنگتن در شکل‌دهی به حوادث این منطقه باعث ایجاد گروه‌های خشونت‌گرا مانند «داعش» شده‌اند.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، آقای «مک‌کین » در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با بیان اینکه توازن میان کشورها در منطقه از بین رفته است. از  واشنگتن خواست در سیاست‌های خود در خاورمیانه تجدید نظر کند.

وی گفت: «از لیبی گرفته تا یمن، تا عراق و سوریه، نظام قبلی در خاورمیانه یعنی هم توازن منطقه‌ای میان دولت‌ها و هم نظام اجتماعی میان دولتها فروپاشیده و هیچ دیدگاه جدیدی پیدا نشده که جای آن را بگیرد.»

مک‌کین گفت شرایط ناپایدار خاورمیانه و شکست راهبرد آمریکا و ضعف رهبری آن برای شکل دادن به رویدادها در این منطقه حیاتی از جهان باعث ایجاد گروه‌های «دولتهای دشمن» مانند ایران و روسیه و سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش شده است.

سناتور مک‌کین درباره ایران مدعی شد مذاکرات هسته‌ای با این کشور تنها یک چالش کنترل تسلیحاتی نیست بلکه یک چالش ژئوپولتیکی است.

وی گفت: «در دل تمرکز ما بر مذاکرات هسته‌ای این واقعیت نهفته است که ایران تنها یک چالش کنترل سلاح نیست بلکه یک چنانکه امروز آشکارتر از همیشه می‌بینیم یک چالش ژئوپولتیک است.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com