اردوغان در اتهام زنی جدیدش علیه ایران، مدعی شد ایران در یمن نیرو دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 ضمن اعلام حمایت از عملیات نظامی عربستان سعودی و 10 کشور دیگر در یمن مدعی شد ایران در یمن نیرو دارد.
او از ایران خواست نیروهایش را از یمن خارج کند.

اردوغان در حالی این مطالب را مطرح و ایران را متهم به داشتن نیرو در یمن می کند که دولت ترکیه به صورت رسمی و علنی از مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه حمایت و پشتیبانی مالی،اطلاعاتی، تسلیحاتی و دیپلماتیک می کند.
دولت ترکیه همچنین راه را برای انتقال نیرو و سلاح برای گروه های تروریستی در سوریه باز گذاشته است. هم اکنون مرزهای ترکیه، انتخاب نخستین تروریست ها برای عبور به سوریه است.

اردوغان ادامه داد: از دخالت نظامی عربستان سعودی در یمن حمایت می کنیم. اگر قرار باشد در این عملیات، نقشی را ایفا کنیم می توانیم حمایت لجستیکی از این عملیات را بررسی کنیم.

اردوغان مدعی شد: ایران از حوثی ها در یمن حمایت می کند. حوثی ها به نیابت از ایران در یمن می جنگند. این موضوع باعث تاسف است. وضعیت در منطقه تبدیل به درگیری شیعه و سنی شده است. این مناسب نیست.

وی افزود: ایران باید نیروهای خود را از یمن خارج کنند و اجازه بدهد دولت قانونی مسؤولیت های خود را به دست بگیرد.

اردوغان ادعا کرد: ایران تلاش می کند با انجام اقداماتی کل منطقه را تحت هیمنه و سیطره خود قرار بدهد.

وی افزود: ایران باید از حمایت از بشار اسد عقب نشینی کند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ایران همسایه ماست. ما و ایران اعتقادات مشترکی داریم پس حق داریم انتظار رفتار عادلانه ای از ایران داشته باشیم.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:asriran.com