مذاکره یک ساعته امروز ظریف و کری چگونه گدشت؟
مذاکره دو جانبه ایران و امریکا با ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و جان کری وزیر خارجه امریکا در هتل بوریواژ یک ساعت به طول انجامید.

دراین مذاکره دو جانبه ایران و امریکا ، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزیران خارجه ایران و امریکا و نیز حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری حضور داشتند.

*ظریف اختلافات باقی مانده را با همتای چینی مرور کرد

وزیر امور خارجه همچنین صبح یکشنبه آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای، راه حل های بدست آمده و اختلافات باقی مانده را با وانگ یی همتای چینی خود مرور کرد.وانگ یی صبح وارد هتل بوریواژ شد و بلافاصله به دیدار محمد جواد ظریف رفت.سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز عصر امروز وارد لوزان می شود.هتل محل مذاکرات مملو از خبرنگاران چینی است و البته خبرنگاران روس که وزیر خارجه شان ساعت 17 به لوزان می آید هم حضوری پررنگ در بوریواژ دارند.

وزیرامور خارجه عصر شنبه پس از رایزنی ها با وزیران خارجه آلمان و فرانسه گفت: اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم و طرف مقابل هم با علاقه وارد مذاکره شده است.ظریف افزود: ما همیشه گفته ایم با اراده سیاسی امکان رسیدن به راه حل وجود دارد. من از دو ملاقاتی که با وزیران خارجه آلمان و فرانسه داشتم احساس می کنم طرف مقابل نیز با همین علاقه وارد موضوع شده است.وزیر امور خارجه درباره دیدارش با اشتاین مایر و فابیوس گفت: دیدار خوبی داشتیم. اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم و فکر می کنم با یک تفاهم مشترک بتوانیم به سمت راه حل برویم.

در این حال فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز پس از ورود به هتل بوریواژ لوزان سوییس به خبرنگاران گفت: همانطور که می دانید هیچ وقت به اندازه امروز به توافق نزدیک نبودیم اما کماکان مسائلی داریم که باید درباره آنها صحبت کنیم.وی افزود من وارد جزییات نمی شوم. الان وقت این کارنیست ولی سعی می کنیم این مسائل را در روزهای اینده حل کنیم.هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می دهد توافق حاصل شود، گفت: ما همیشه خوش بین بودیم. همان طور که گفتم هیچ وقت به اندازه اکنون به توافق نزدیک نبودیم.موگرینی افزود: کار در هفته های گذشته خیلی خوب و مثبت بود ولی کماکان نکاتی هست که روی آن سخت کارمی کنیم تا به راه حل های خوب برسیم؛ راه حلی که برای همه طرفین خوب باشد.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:irna.ir