پیشنهاد جدید 1+5 برای لغو تحریم های ایران
المیادین اعلام کرد که غربی‌ها امروز در «لوزان» پیشنهاد کردند که تحریم‌ها از ایران طی 4 تا 6 سال آینده رفع شود.

گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و قدرت‌های بزرگ به منظور برداشتن آخرین موانع از سر راه رسیدن به توافقی در باره برنامه هسته‌ای ایران برگزار شد.فرانس پرس نوشت: وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین از یک سو و وزیر امور خارجه ایران از سوی دیگر به همراه مسئول سیاست خارجی اروپا، همگی برای اولین بار از زمان فصل قبلی مذاکرات ماه نوامبر وین،در این گفتگو حضور دارند.

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد: موضع فرانسه بار دیگر فضای بدبینی را بر مذاکرات هسته ای لوزان بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک حاکم کرد.

انتظار طولانی در لابی هتل بوریواژ در لوزان ادامه دارد تا شاید از نتیجه مذاکرات در پشت درهای بسته خبری منتشر شود. ابتدا فضای مثبتی بر هتل بوریواژ حاکم شد و حتی عده ای پیش بینی کردند توافق به دست خواهد آمد و سخنانی هم درباره انتخاب مکان اعلام توافق مطرح شد. اما به یکباره همه چیز با اعلام موضع فرانسه تغییر کرد و بدبینی فضای مذاکرات را فرا گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: دیدارهای لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در لوزان، تغییری در موضع پاریس به وجود نیاورد. دولت فرانسه همچنان می گوید تهران می خواهد برنامه هسته ای خود را حفظ کند و بدون دادن هیچ امتیازی، تحریمها لغو شود. پاریس تاکید دارد ایران در برابر لغو تحریمها امتیازات کافی نداده است. دولت فرانسه اصرار دارد باید همه فعالیتهای تحقیقات هسته ای در ایران متوقف شود.

پایان نسبت وزرای خارجه ایران و 1+5

گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و قدرت‌های بزرگ به منظور برداشتن آخرین موانع از سر راه رسیدن به توافقی در باره برنامه هسته‌ای ایران ،صبح روز دوشنبه در لوزان و پس از 1.5 ساعت به پایان رسید.

جزئیات جلسه اعلام نشد.

لاوروف سوئیس را ترک می کند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز لوزان را ترک می کند.

لاوروف تنها در صورتی فردا به سوئیس باز می گردد که احتمال توافق وجود داشته باشد.

پیشنهاد جدید پنج بعلاوه یک برای رفع تحریم ها

المیادین اعلام کرد که غربی‌ها امروز در «لوزان» پیشنهاد کردند که تحریم‌ها از ایران طی 4 تا 6 سال آینده رفع شود.

این شبکه خبری همچنین از انتشار اخباری مبنی بر پیشنهاد چین درباره مکانیسم رفع تحریم‌ها از ایران خبر داد.هنوز جزئیاتی از اینطرح‌ها در دست نیست.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:entekhab.ir