خالد مشعل مبارزه جانانه مقاومت در برابر دشمن را برای صهیونیست ها غافلگیر کننده خوانده و افزوده: مردم غزه هم در تمامی این مدت...
 
* حمایت رسانه های جمهوری اسلامی از ملت فلسطین تا پیروزی نهایی
*  قدردانی رهبر حماس از رسانه ملی
خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با ریاست سازمان صدا و سیما با اشاره به حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین گفت: به تهران آمده ام تا مراتب سپاس و تشکر خود و مقاومت فلسطین را به ملت و رهبری ایران ابلاغ کنم و بگویم شما در این پیروزی با ما شریک هستید.
وی با اشاره به نبود تناسب نظامی میان نیروهای دو طرف در جنگ بیست و دو روزه گفت: پیروزی در این تهاجم وحشیانه در شرایطی که مردم غزه در محاصره بودند و هیچ حامی نداشتند، کار بسیار مشکلی بود که با خواست خدا و مقاومت مردم محقق شد.
خالد مشعل مبارزه جانانه مقاومت در برابر دشمن را برای صهیونیست ها غافلگیر کننده خوانده و افزوده: مردم غزه هم در تمامی این مدت در کنار مبارزان ایستادگی کردند و باعث تعجب ارتش رژیم صهیونیستی شدند.
رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: اسرائیل در این تهاجم وحشیانه به هیچ یک از اهدافش نرسید و نتوانست شرایط خود را در پذیرفتن آتش بس به مقاومت تحمیل کند و سرانجام با سرشکستگی مجبور به اعلام آتش بس یکطرفه و عقب نشینی نیروهایش از غزه شد.
خالد مشعل با قدردانی از ملت های جهان از حمایت از مردم غزه در برابر تهاجم صهیونیست ها گفت: این حمایت ها نقش مهمی در ایستادگی مردم غزه در برابر حملات سنگین دشمن صهیونیست داشت و همه مردم جهان در این جنگ نابرابر در کنار مردم غزه بودند.
وی پیروزی مقاومت مردم غزه را در برابر ارتش رژیم صهیونیستی دارای دو پیام مهم خواند و گفت: اول این که اسرائیل دیگر نمی تواند مقاومت را از پای در آورد و دیگر اینکه رژیم صهیونیستی نمی تواند به قدرت نظامی اش امیدوار باشد.
رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس تصریح کرد: مقاومت نشان داد که هیچ کس در دنیا نمی تواند شرایط صلح را بر مردم فلسطین تحمیل کند، مگر آنکه شرایط آن را بپذیرد.
خالد مشعل مبارزان فلسطینی را نماد شجاعت دانست و خاطر نشان کرد: اینکه مردم غزه بتوانند در این جنگ اینگونه مقاومت کنند، معجزه الهی است.
وی افزود: تلاش آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین برای از پای در آوردن حماس ناکام ماند و مقاومت غزه نشان داد که همه ی طرف ها باید با مقاومت و حماس همکاری کنند.
رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به فشارهای آمریکا و اسرائیل بر حماس و مردم غزه و تأکید براینکه جنگ همچنان ادامه دارد گفت: فلسطینی ها تلاش می کنند تا محاصره غزه را بشکنند و گذرگاه های مرزی را باز کنند تا بتوانند به بازسازی غزه بپردازند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از رسانه های همگانی، به ویژه شبکه های رادیویی و تلویزیونی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.
خالد مشعل از رسانه های همگانی، به ویژه شبکه های رادیویی و تلویزیونی ایران خواست در میدان جنگ مقاومت فلسطین با صهیونیست ها، همچنان در کنار مردم فلسطین باشند و از آنان حمایت کنند.
خالد مشعل افزود: حماس در غزه و کرانه باختری، مبارزان فلسطینی را به گونه ای آموزش می‌دهد تا بتوانند خود را برای آزار کردن بیت المقدس و تمامی سرزمین های اشغالی آماده کنند.
رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: با مقاومت مردم غزه حقایق اسرائیل بیش از پیش برای مردم دنیا آشکار شد و هم اینک این رژیم نامشروع در آستانه سراشیبی و سقوط قرار گرفته است
خالد مشعل در ادامه اقدامات گسترده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در جریان یورش به مردم غزه بی نظیر توصیف کرد و گفت: از تمام شبکه های رادیویی و تلویزیونی ایرانی و بخصوص شبکه ای العالم تشکر و قدردانی می کنم که همراه با مبارزان فلسطینی در بیان حقایق این جنایت به جهانیان مجاهده کردند.
وی با اعلام اینکه پس از جنگ نظامی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش جنگ روانی و تبلیغاتی علیه مقاومت آغاز شده است از صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواست به حمایت همه جانبه خود از مقاومت مردم فلسطین ادامه دهد تا مقاومت بتواند در این عرصه نیز پیروز شود.
رییس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار مقاومت جانانه ی مردم غزه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی را افتخاری بزرگ برای همه مردم آزادیخواه جهان دانست.
ضرغامی با تبریک پیروزی مردم مظلوم فلسطین، مقاومت مردم غزه را ستودنی توصیف و تصریح کرد : اقدام شجاعانه ی مردم غزه و مقاومت دلیرانه ی آنها در برابر رژیم سفاک صهیونیستی نه تنها اتحاد مسلمین را در پی داشت که موجب وحدت عملی بین همه ی ملل آزادیخواه در جهان شده است.
وی با اشاره به وعده های خداوند مبنی بر پیروزی حق بر باطل افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی و برخی دولت های سرسپرده منطقه به قصد نابودی کامل حماس وارد منطقه شد اما ارتش مجهز این رژیم پس از شکست خفت بار در جنگ 33 روزه با حزب ا... لبنان برای بار دوم طعم تلخ شکست را چشید و این درسی بزرگ برای مردم دنیاست.
رئیس رسانه ملی شجاعت و دلاوری مجاهدان حماس را علیرغم نابرابری تجهیزات و امکانات نظامی نتیجه ی ایمان راسخ آنها به وعده های حق و اعتقاد به هدف مقدس خود دانست و گفت: در کنار این مجاهدت ها هدایت و رهبری مدبرانه و متعهدانه رهبران فلسطینی نوید بخش آینده ای روشن برای ملت های عرب است که همواره از نداشتن رهبران شجاع در رنج بوده اند.
مهندس ضرغامی با اشاره به فعالیت ارزشمند شبکه تلویزیونی الاقصی و سایر رسانه های جنبش مقاومت اسلامی اقدام رسانه ای آنها را در آن شرایط سخت قابل تقدیر دانست و افزود: شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی درون و برونمرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ 22 روزه از همه ظرفیت خود برای انعکاس این تهاجم وحشیانه استفاده کرد و علاوه بر آن، پخش گسترده ی حمایت های جهانی از مقاومت مردم غزه را در گستره ای وسیع در دستور کار خود قرار دادند.
وی آمادگی رسانه ی ملی جمهوری اسلامی ایران را برای هرگونه کمک و همکاری برای برطرف کردن مشکلات رسانه ای دولت قانونی مردم فلسطین اعلام کرد و گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چون گذشته با کمال افتخار در خدمت مقاومت ملت فلسطین است.
در این دیدار که جمعی از معاونین و مدیران سازمان صداوسیما و شماری از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین نیز حضور داشتند، چند تن از رهبران حماس گوشه هایی از مقاومت جانانه مردم غزه را در برابر دشمن صهیونیست، با وجود شرایط سخت دوران محاصره کامل غزه بیان و از شبکه‌های تلویزیونی حامی مقاومت، بویژ ه شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.
 
 
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران