نماینده فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، یک مقام ارشد آمریکایی و مقام ایرانی، خبر خبرگزاری رویترز مبنی بر تعیین ضرب‌الاجل برای ایران از سوی گروه ۱+۵ را رد کردند.

«نیکولا د ریویر» نماینده فرانسه در گروه موسوم به ۱+۵ اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام ضرب‌الاجل برای ایران از سوی این گروه را رد کرد.

پیش از این خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که ۶ کشور تهدید کرده‌اند در صورتی که ایران تا طلوع آفتاب در مورد توافق تصمیم‌ گیری نکند، میز مذاکره را ترک می‌کنند.با این حال ریویر به خبرنگار روزنامه جروزالم‌پیت گفته است: «هیچ ضرب‌الاجلی وجود ندارد.»

سه‌شنبه شب وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در روزهای اخیر پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات صورت گرفته و با توجه به اینکه «چند موضوع دشوار» باقی مانده، گفت‌وگوها در روز چهارشنبه نیز ادامه می‌یابد.

همچنین یک مقام ایرانی در گفت وگو با یکی از خبرنگاران ایرانی اعزامی به لوزان گفته که بحث ضرب الاجل سپیده دم از بیخ و بن دروغ است.پیش از این یک دیپلمات اروپایی به خبرنگار فرانس ۲۴ گفته بود که در صورت عدم توافق ایران و ۱+۵ تا سپیده‌دم امروز چهارشنبه، وزرای خارجه فرانسه، آلمان و آمریکا لوزان را ترک می‌کنند.خبر خروج اول البته برای روس‌ها بود و یک منبع آگاه گفته بود که لاوروف باید ساعت ۴ عصر در مسکو باشد تا از آنجا برای یک سفر کاری به تاجیکستان برود.

و در آخر یک مقام ارشد و بی‌نام آمریکایی هم خبر تعیین ضرب‌الاجل سپیده‌دم چهارشنبه برای توافق هسته‌ای را تکذیب کرده است.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com