انتقاد شدید سازمان ملل از ائتلاف سعودی
ضمن کشته شدن یک آمریکایی در حملات هوایی به یمن و 4 کشته غیرنظامی در بمباران هوایی، حملات نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن در روز چهاشنبه برای هفتمین روز ادامه دارد.

سازمان صلیب سرخ جهانی از مانع سازی های عربستان سعودی در مقابل انتقال دارو و کمک های انسان دوستانه به یمن انتقاد کرد

 ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و عضویت قطر، کویت، بحرین، امارات، مراکش، مصر و اردن از بامداد پنجشنبه گذشته حملات هوایی و دریایی را به یمن در قالب عملیات طوفان قاطعیت آغاز کردند.

عربستان سعودی می گوید به درخواست رسمی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن پاسخ مثبت داده و در این حملات مواضع حوثی ها (گروه انصار الله) و نظامیان حامی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن را مورد هدف قرار می دهد و هدف، حمایت از دولت قانونی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی است.

در مقابل، حوثی ها (گروه انصار الله) و حزب کنگره ملی به ریاست علی عبدالله صالح می گویند انقلاب مردمی را رهبری می کنند که به دنبال سرنگونی دولت منصور هادی و مبارزه با تروریست ها و القاعده است.

آنها معتقدند حملات ائتلاف سعودی، تجاوز است و هدف آن جلوگیری از پیروزی انقلاب مردمی علیه منصور هادی است.

هم اکنون درگیری ها میان حوثی ها (گروه انصار الله) و نظامیان حامی علی عبدالله صالح از یک سو و نظامیان حامی منصور هادی در اطراف شهر بندری عدن در جنوب یمن ادامه دارد.

همزمان درگیری های شدید زمینی میان ارتش عربستان سعودی و حوثی ها (گروه انصار الله) در مرزهای مشترک عربستان سعودی و یمن گزارش شده است.

یمن هم اکنون دارای دو دولت است. دولت حوثی ها در صنعا و دولت منصور هادی در بندر عدن.

بندر عدن محل استقرار دولت منصور هادی است. سازمان ملل و سایر کشورها دولت منصور هادی را به رسمیت می شناسند. هادی منصور هم اکنون به عربستان سعودی فرار کرده است.

ایران دولت حوثی ها مستقر در صنعا را به رسمیت می شناسد.

گردآوری:گروه خبرسیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:asriran.com