وزیر خارجه با حضور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت مذاکرات را تشریح کرد.

محمد جواد ظریف دقایقی پیش در حالیکه در حیاط هتل حضور یافته بود گفت: پیشرفت مذاکرات بستگی به اراده سیاسی دارد. اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته است.وی در خصوص بازگشت برخی وزرای خارجه به کشورهایشان گفت: برخی از مسئولان غربی و وزرای امور خارجه نیاز داشتند برای مسائل داخلی که داشتند به کشورهای خود بازگردند. در صورتی که نیاز باشد وزرا باز می گردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: البته همه گروه ها در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرا حضور دارند.ظریف ادامه داد: پیش از این هم همیشه در همین سطح برنامه ها دنبال می شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که از بین دو چالش مطرح در کدام پیشرفت داشته ایم گفت: کارها به این دلیل که به جزئیات راه حل ها رسیده بسیار دشوار است. امیدواریم پیشرفتی حاصل شود.وزیرخارجه افزود: هنوز مذاکرات ادامه دارد و گفتگوها بین تمام هیأت ها در جریان است. الان همزمان بین چندین هیأت باید گفتگوها صورت گیرد.

ظریف تصریح کرد: در حال حاضر مذاکرات بین دو هیأت در جریان نیست. بلکه چندین هیأت با نگرانی ها و دیدگاه ها و شاید گرایش های مختلف هم از نظر حقوقی و سیاسی با هم در حال مذاکره هستند به همین دلیل است که کارها مقداری پیچیده تر است.وی گفت: این پیچیدگی هم در بحث توافق میان ایران و کشورها وجود دارد و هم در توافق داخلی بین گروه ۱+۵ .


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com