سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب با بیان اینکه طرفین با وجود پیشرفت‌ها هنوز به تفاهم سیاسی نرسیده‌اند، گفت جان کری دستکم تا پیش از ظهر پنج‌شنبه در لوزان می‌ماند. واشنگتن: پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد اما به تفاهم نرسیده‌ایم/ کری دستکم تا صبح پنج‌شنبه در لوزان می‌ماند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری وزیر خارجه این کشور برای ادامه مذاکرات هسته‌ای، دستکم تا صبح پنج‌شنبه در شهر لوزان سوئیس می‌ماند.

مری هارف در این رابطه در توئیتر نوشت: «پیشرفت مذاکرات ادامه دارد، اما تفاهم سیاسی هنوز حاصل نشده است. وزیر خارجه کری دستکم تا پیش از ظهر پنج‌شنبه برای ادامه مذاکرات، در لوزان می‌ماند.»

پیش از این خبرگزاری ایتارتاس روسیه هم گزارش داده بود که بعید است ایران و گروه 1+5 امشب به توافق رسیده و بیانیه‌ای صادر کنند. این خبرگزاری به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی نوشته است: «باید بگوئیم که بعید است که اسناد امروز مورد موافقت قرار گیرند.»

همچنین فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان امروز از ادامه مذاکرات در روز پنج‌شنبه خبر داده و گفته بود: «فعلا در لوزان می‌مانیم تا ببینیم اوضاع روز پنج‌شنبه چطور پیش می‌رود... امشب پیشنهادات تازه‌ای مطرح می‌شود، اما نمی‌‌توانم پیش‌بینی کنم که آیا آن‌ها برای اینکه در طول شب به توافق برسیم، کافی خواهند بود یا نه.»

وزیر خارجه آلمان در مورد زمان پایان مذاکرات هم گفت: «دقت مهم‌تر از سرعت است. من معتقدم که هنوز هم می‌توان به موفقیت رسید.»

این در حالی است که پیش از این قرار بود دور جاری مذاکرات تا پایان روز سه‌شنبه (31 مارس/11 فرودین) به پایان برسد. با این حال شب گذشته واشنگتن با اعلام اینکه مذاکرات پیشرفت خوبی داشته، از ادامه مذاکرات در روز چهارشنبه خبر داد.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com