وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس امشب بر حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز و لزوم حل دیپلماتیک اختلافات میان غرب و تهران تاکید کردند.
 

وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس امشب بر حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز و لزوم حل دیپلماتیک اختلافات میان غرب و تهران تاکید کردند.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا،"هیلاری کلینتون" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "دیوید میلی باند"همتای انگلیسی خود در واشنگتن گفت : ما به ایران به عنوان یک چالش نگاه می کنیم و به طور جدی در حال بررسی مشترک مسائل مربوط به این کشور با وزارت امور خارجه انگلیس هستیم.

وی همچنین از شرکت ویلیام برنز معاون وزارت امور خارجه آمریکا در نشست فردای گروه 1+5 در آلمان خبر داد و بر استفاده از دیپلماسی برای حل اختلافات میان ایران و غرب تاکید کرد.

دیوید میلی باند وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این کنفرانس مطبوعاتی برنامه هسته ای ایران را مسئله ای مهم برای واشنگتن و لندن دانست و اعتراف کرد: تهران حق دستیابی به انرژی صلح آمیز اتمی را دارد.

وی در عین حال تلاش کرد به زعم خود جامعه جهانی را نسبت به برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی بی اعتماد جلوه دهد و با نادیده گرفتن همکاری شفاف و مستمر کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی و تاکید آژانس بر نبود انحراف در این برنامه مدعی شد : تهران باید در قبال برنامه هسته ای خود مسئولیت پذیر باشد و هزینه اقدامات خود را درک کند.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news