وزیر امور خارجه آمریكا پس از دیدار با همتای انگلیسی خود گفت: ما دستان خود را به سوی ایران دراز می‌كنیم و ایران مشت گره كرده خود را باز كند...

 

وزیر امور خارجه آمریكا پس از دیدار با همتای انگلیسی خود گفت: ما دستان خود را به سوی ایران دراز می‌كنیم و ایران مشت گره كرده خود را باز كند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هیلاری كلینتون " دیروز سه‌‌شنبه پس از دیدار با "دیوید میلیبند "،‌ همتای انگلیسی خود ایران را چالشی برای آمریكا و حتی متحدان اروپائی‌اش دانست و گفت: دولت آمریكا به دنبال ابتكار شیوه تعامل با ایران است و با دولت انگلیس در این زمینه همكاری نزدیك خواهد داشت.

هیلاری كلینتون افزود: روشن است كه ایران فرصت دارد تا به عنوان عضوی مفید و موثر در جامعه جهانی تبدیل شود و ما دستان خود را به سوی ایران دراز می‌كنیم و آن گاه این ایران است كه باید مشت گره كرده خود را باز كند و پس از آن خواهیم دید كه چگونه سیاستی را ادامه خواهیم داد كه اهداف مشترك در قبال ایران را محقق می‌كند.

كلینتون مدعی شد: اگر ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند نباشد، عواقبش را خواهد دید.

آمریكا و متحدان اروپایی‌ این كشور، ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌كنند این در حالی است كه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در همه گزارش‌های تاكنون خود بر عدم انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاكید كرده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news