مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در صفحه فیسبوک خود نوشت :

سفیر ایران در مسکو با تاکید بر اینکه تهران از ابتدا معتقد بود که سامانه اس300 به دلایل مختلف مشمول تحریم‌ها نمی‌شود و یک سامانه دفاعی است، گفت: تصمیم کنونی روسیه از هر جهت قانونی و حقوقی است.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در صفحه فیسبوک خود نوشت : تصمیمی که در روسیه اتخاذ و هفته گذشته به فرمان رئیس جمهور روسیه تبدیل و از سوی کرملین اعلام شد، شایسته و در خور تقدیر و ستایش است.

وی ادامه داد: بدون تردید این تصمیم یکی از مهم ترین تصمیمات در روابط معاصر ایران و روسیه و پیشرفتی قابل توجه در عرصه روابط دو جانبه خواهد بود. سامانه اس 300 که تحویل آن طی ماههای گذشته به صورت جدی تر در دستور کار مذاکرات مقامات عالی دو کشور قرار داشت و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که به دلایل مختلف مشمول تحریم ها نمی شود یک سامانه دفاعی است و به همین دلیل تصمیم کنونی از هر جهت قانونی و حقوقی است.

سنایی اضافه کرد: اما فرمان رئیس جمهور روسیه که در قانون اساسی این کشور قانون تلقی می شود در این برهه زمانی در واقع تایید و حمایت از روندهای جاری و آتی برای برداشتن تحریم‌ها علیه ایران است. همچنین این تصمیم اراده دو کشور را در زمینه همکاری های منطقه‌ای و نقش ایران را در حل و فصل صلح‌آمیز مشکلات و تامین ثبات در خاورمیانه تاکید می‌کند.

سفیر ایران در مسکو خاطرنشان کرد: در زمینه روابط دو جانبه این تصمیم نقش بسیار بسزایی دارد و در جامعه اقتصادی و صنعتی روسیه نشانه ای برای تقویت همکاری‌ها با ایران تلقی خواهد شد که مورد توجه ویژه مسئولین دو کشور است و بدون تردید به اجرایی شدن توافقات مهم اقتصادی و صنعتی بسیاری که دو کشور در سال گذشته به آن دست یافتند در آینده نزدیک کمک خواهد کرد. به دنبال این روند می توانیم شاهد جهش بیشتر در روابط دو کشور و بهره گیری از ظرفیت های عظیم فیمابین باشیم.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir