درخواست تخفیف در تحریم های ایران توسط وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای خواستار اجرای تخفیف‌های تحریمی ایران در راستای پایبندی به توافق موقت ژنو شد.

دفتر امور اقتصادی و تجاری وزارت خارجه آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای خواستار تعلیق اجرای تحریم‌های ایران، ذیل قانون اختیارات دفاعی مصوب سال 2012 و در راستای پایبندی به «طرح اقدام مشترک» شد.

این اطلاعیه که «کورت تانگ»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری روز پنحشنبه روی وب‌ سایت اداره انتشارات دولت قرار داده به مشخص کردن رئوس اقداماتی می‌پردازد که واشنگتن در راستای پایبندی به اجرای «برنامه مشترک اقدام» که در تاریخ 24 نوامبر 2013 (3 آذرماه سال 1392) بین ایران از یک سو و گروه موسوم به 1+5 از سوی دیگر به امضا درآمد.

وزارت خارجه آمریکا در این اطلاعیه اجرای کامل تمامی تحریم‌های آمریکا که متعاقب اعلام «برنامه مشترک اقدام» معلق نشده‌اند را مگر در صورت اطلاع ثانوی، لازم دانسته است.این اطلاعیه که به امضای «جان کری»، وزیر خارجه امریکا رسیده همچنین یادآور می‌شود تمامی اشخاص آمریکایی یا موسسات خارجی تحت مالکیت اتباع این کشور کما فی‌السابق، مگر در صورت دریافت مجوز از وزارت خزانه‌ داری آمریکا از انجام مبادلات مالی با ایران منع می‌شوند.

«دفتر امور اقتصادی و تجاری» به علاوه هشدار داده دولت آمریکا با ناقضان قوانین تحریم‌های ایران برخورد خواهد کرد.

بنابراین اطلاعیه، تحریم‌های تعلیق شده ذیل «قانون اختیارات دفاع ملی» در صورت عدم انجام اقدامات بیشتر از سوی ایران و گروه 1+5 روز 1 جولای 2015 از سر گرفته می‌شوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com