سخنگوی کاخ سفید سخنان ظریف درباره یمن را طعنه آمیز دانست
مقداری طعنه آمیز است که وزیر امور خارجه ایران خواستار حل دیپلماتیک اوضاع شده است و این در حالی است که همزمان کشورش به تامین تسلیحات برای یک طرف در این مناقشه ادامه می دهد.

خبرنگاری از جاش ارنست پرسید آیا شما می توانید درباره پیشنهاد ایران که در نیویورک تایمز منتشر شد، پاسخ دهید. ظریف خواستار گفتگوی امنیتی منطقه ای شد. واکنش کاخ سفید به این سخنان ایران چیست؟
جاش ارنست گفت: یک عنصر در پیشنهاد است که ما می توانیم با آن موافقت کنیم و آن این است که اوضاع در یمن باید به صورت دیپلماتیک حل شود.وی مدعی شد: یکی از نگرانی هایی که ما درباره رفتار ایران داریم درباره تاثیر آنها در برهم زدن ثبات در سراسر منطقه است.

سخنگوی وزات خارجه آمریکا ادعا کرد، حقیقت این است که آنها به تامین تسلیحات برای حوثی ها و حمایت از آن ها در یمن ادامه می دهند. آنچه که آمریکا و فراتر از آن جامعه بین المللی خواستار آن شده است،پایان یافتن خشونت در یمن است با این امید که روند به رهبری سازمان ملل متحد و شورای همکاری خلیج فارس بتواند موجب آشتی دادن اختلافات سیاسی بسیار در این کشور شود.

وی مدعی شد: بنابراین مقداری طعنه آمیز است که وزیر امور خارجه ایران خواستار حل دیپلماتیک اوضاع شده است و این در حالی است که همزمان کشورش به تامین تسلیحات برای یک طرف در این مناقشه ادامه می دهد. طوری که خشونت می تواند ادامه یابد یا حتی در برخی از موارد بدتر شود. بنابراین ما امیدواریم جامعه بین المللی در پشت تلاش به رهبری سازمان ملل متحد برای حل بحران سیاسی در این کشور متحد شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir