ماجرای هشدار جدی آمریکا به ایران
رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که انتقال سلاح به گروه های یمنی امنیت عبور و مرور دریایی را در منطقه به خطر می اندازد گفت آمریکا به ایران در این خصوص هشدار داده است.

 «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد دولتش پیام روشنی به ایران در مورد عدم ارسال سلاح به یمن داده است. وی در گفتگو با شبکه MSNBC با بیان این مطلب افزود رساندن سلاح به گروه های یمنی امنیت عبور و مرور را در آبهای منطقه به خطر می اندازد.به گفته اوباما، واشنگتن در این خصوص بسیار شفاف و بی پرده سخن گفته است. وی با اشاره به حضور کشتی های ایران در آبهای بین المللی منطقه، به توجیه حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس پرداخت و گفت هدف از این حضور، تامین امنیت و آزادی عبور و مرور دریایی است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: اکنون کشتی های ایران در آبهای بین المللی هستند. ما برخی کشتی های خود را در خلیج فارس نگه داشتیم و هدف از آن تأمین آزادی تردد است. اگر سلاحی به گروههای داخل یمن ارسال شود که عبور و مرور دریایی را تهدید کند مسأله ساز خواهد بود.

وی افزود: ما باید همه طرفها را جمع کنیم و به راه حل سیاسی برسیم. راه حل جنگ نیابتی در یمن نیست.

اوباما مدعی شد: ایران خود باید  راه حل در یمن باشد نه مشکل.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است حضور چند کشتی باری ایران در آب های بین المللی منطقه نمی تواند دلیلی برای اعزام ناوهای آمریکایی به منطقه باشد.

سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون این مطلب را در پاسخ به ادعاهای مطرح شده مبنی بر اعزام ناوهای هواپیمابر و موشک انداز آمریکایی به سواحل یمن به منظور جلوگیری از ارسال سلاح توسط ایران به گروه های یمنی بیان کرد. وارن در ادامه اظهارات خود گفت گمان نمی کند ناوهای آمریکایی برای مقابله با ۹ کشتی ایرانی عازم آب های منطقه شوند. 

 

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com