موضع امام درباره توهین به آیت الله هاشمی
«امام برای آگاهی از چند و چون قضایا، برخی رادیوها را گوش می‌کردند تا اینکه وقتی به آقای هاشمی رفسنجانی توهین بدی پخش شد، لذا از آن به بعد فرمودند برای من هم دیگر جایز نیست گوش کنم!»

مرحوم آیت‌الله محمدرضا توسلی از اعضای ارشد دفتر امام خمینی در پاسخ مجله «حوزه» وقتی پرسید «حضرت امام چگونه از اخبار و حوادث آگاه می‌شدند؟» گفت: «... امام رادیوهای بیگانه را گوش می‌کردند؛ آمریکا، انگلیس، اسرائیل و... . گوش کردن به بعضی از رادیو‌ها را برای مردم حرام می‌دانستند، اما خود آن حضرت برای آگاهی از چند و چون قضایا، گوش می‌کردند. حتی صحبت­‌های شیخ علی تهرانی را، که از رادیو بغداد پخش می‌شد، گوش می‌کردند.

می‌­فرمودند: «من شب‌ها برای شیخ علی دعا می‌کنم که خداوند او را از چنگال صدام و منافقین نجات دهد!» تا اینکه یک وقتی به آقای هاشمی رفسنجانی توهین بدی کرده بود، لذا از آن به بعد، فرمودند: «برای من هم دیگر جایز نیست گوش کنم!»

بولتن‌های داخلی را هم ایشان می‌خواند. گاهی اوقات مطالبی را یادداشت و دقیقا پیگیری می‌کردند. روزنامه‌ها هم در اختیار ایشان بود. علاوه براین‌ها، اخبار به صورت کلی هم به ایشان داده می‌شد. در هر صورت، این خود امام بود که تصمیم می‌گرفت و هیچ‌کس نمی‌توانست در اواخر تأثیر بگذارد.» (مجله حوزه مرداد و شهریور 1370، شماره 45)

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir