وندی شرمن: توافق با ایران بهترین گزینه است
«وندی شرمن» سرپرست تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای آمریکا در گفتگوهای ۱+۵ با ایران، رسیدن به توافق را بهترین انتخاب غرب دانست.

معاون وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس «مرکز اقدام مذهبی اصلاحات یهودیت» در واشنگتن سخنرانی می کرد بر رابطه صمیمی کشورش با رژیم صهیونیستی تأکید کرد. شرمن در ادامه با اشاره به توانمندی های ایران در دانش هسته ای خود افزود: تهاجم نظامی به ایران تنها ۲ سال برنامه هسته ای این کشور را متواقف خواهد کرد.

وی با تکرار ادعاهای واهی رئیس جمهوری آمریکا درباره نقض تعهدات هسته ای توسط ایران ادامه داد: اگر ایران توافق نهایی را نقض کند تمامی گزینه هایی که هم اکنون روی میز است به قوت خود باقی خواهد ماند.

این مقام ارشد سیاسی آمریکا درخصوص پافشاری نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بر تشدید تحریم های ضد ایرانی؛ به بومی بودن فن آوری هسته ای در کشور ایران اعتراف کرد و گفت: تحریم های وضع شده علیه ایران نتوانست افزایش تعداد سانتریفیوژهای این کشور را متوقف کرده و یا مانع از تداوم فعالیت های مربوط به تحقیق و توسعه دانش هسته ای آن شود.

شرمن همچنین راه حل پایدار را رسیدن به توافقی دانست که شفاف سازی و نظارت های کافی در آن لحاظ شده باشد. سایت وزارت خارجه آمریکا، شنبه اعلام کرده بود وندی شرمن قرار است در جریان کنفرانس مرکز اقدام مذهبی اصلاحات یهودیت، درباره مذاکرات هسته ای ۱+۵ با ایران سخنرانی کند.

این سخنرانی در حالی انجام شد که مذاکرات سه روزه کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان در وین برای تدوین متن توافق نهایی هسته ای روز جمعه گذشته پایان یافت و قرار است از امروز در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (ان.پی.تی) در نیویورک از سر گرفته شود.

 

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir