یک دیپلمات ایرانی: مذاکرات احتمالا تا دوشنبه ادامه دارد/کار سخت است اما پیش می‌رویم
مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در دومین روز، جمعه به وقت نیویورک با گفت‌وگوی کارشناسان و معاونان وزیر خارجه ایران و اتحادیه اروپا ادامه دارد.

 دومین روز مذاکرات ایران و ۱+5 به منظور نگارش متن توافق جامع هسته‌ای از صبح جمعه به وقت محلی در نیویورک و در حاشیه نهمین کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی با مذاکرات هیات‌های کارشناسی و سپس معاونان ظریف و موگرینی دنبال شد و همچنان ادامه دارد.

یک دیپلمات کشورمان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت که مذاکرات در روز شنبه نیز در سطح معاونان و کارشناسان ایران و نماینده اتحادیه اروپا که همزمان گروه ۱+۵ را نیز نمایندگی می‌کند، انجام می‌شود و هنوز برنامه‌ای برای دیدار معاونان وزیر خارجه ایران و دیگر کشورهای عضو گروه ۱+۵ به‌ویژه آمریکا برنامه‌ریزی نشده است.

وی افزود: مذاکرات تا دو سه روز آینده و احتمالا تا دوشنبه در نیویورک ادامه دارد.

این دیپلمات کشورمان درباره روند مذاکرات، نگارش متن و میزان پیشرفت در آن گفت: کار سخت است اما پیش می‌رویم.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و هلگا اشمید معاونان ظریف و موگرینی در روز نخست مذاکرات (پنجشنبه) در مجموع هشت ساعت بر سر چگونگی نگارش و رسیدن به تفاهم بر سر برخی جزئیات به گفت‌وگو پرداختند.

یک دیپلمات ایرانی بامداد جمعه در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه نگارش متن توافق از مذاکرات نیویورک روز پنجشنبه به طور رسمی کلید خورده است، با بیان اینکه «نگارش متن از امروز، پنجشنبه آغاز شد» به خبرنگار ایسنا گفته بود که نگارش متن به صورت مشترک با استفاده از متن قبلی که در مذاکرات وین (سوم آذر ۱۳۹۳) به دست آمده بود و همچنین نظرات جدید طرفین از این دور مذاکرات آغاز شده است.

وی همچنین اعلام کرده بود که زمان پایان این دور از مذاکرات هنوز مشخص نیست و بعد از پایان این دور، زمان دور بعدی مشخص می‌شود.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع :isna.ir