ادعای تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان!
شبکه سعودی العربیه مدعی شد ایران در تلاش نافرجام برای ترور علی عواض العسیری سفیر عربستان سعودی در بیروت دست دارد.

العربیه ادعا کرد: بیشتر بحران ها در منطقه به ایران یا متحدانش در لبنان، سوریه، عراق و یمن ارتباط دارد. ترورهای سیاسی در لبنان همواره به اختلافات تهران با کشورهای منطقه مرتبط بوده است. آخرین تلاش را نشریه الشراع لبنان فاش کرد و از اقدام نیروهای امنیتی این کشور در ناکام گذاشتن طرح ترور علی عواض سفیر عربستان سعودی در بیروت خبر داد. دو شهروند سوری و فلسطینی در این ارتباط بازداشت شدند. هدف این طرح ضربه زدن به عربستان توسط سفیر آن و نیز ضربه زدن به روابط این کشور و لبنان است.

در ادامه این گزارش آمده است: تاریخ ترورهای سیاسی در لبنان طولانی است. این کشور در چند سال گذشته شاهد ترورهای متعددی بوده است که بیشتر آنها موفقیت آمیز بوده است. ماهیت این ترورها به کشمکش های سیاسی داخلی و منطقه ای بر می گردد.

این گزارش در ادامه ادعاهای مضحک خود افزود: حزب الله و در پشت سر آن ایران با ترور مخالفان خود تلاش می کنند وحشت ایجاد کنند. نظام سوریه هم به دست داشتن در سوء قصد به جان مروان حماده نماینده مجلس لبنان در سال 2004 متهم شد. رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان و سمیر قصیر روزنامه نگاران منتقد نظام سوریه، جبران توینی خبرنگار لبنانی و پیر الجمیل وزیر لبنانی از جمله قربانیان ترورها در لبنان هستند. ترورها متوقف نشد و وسام الحسن فرمانده اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان هم ترور شد، زیرا به دادگاه بین المللی برای شناسایی عاملان ترورها کمک کرده بود.

العربیه در حالی به پخش گزارش و مصاحبه های متعدد درباره کشف تلاش برای ترور سفیر عربستان در بیروت ادامه می دهد که منابع رسمی لبنان تاکنون این خبر را تایید نکرده اند.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:entekhab.ir