ظریف: پاسخ تهدیدات را علنی می‌دهیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزیر امور خارجه با صراحت در کمیسیون اعلام کرد که در مذاکرات دوجانبه هیج تهدیدی از سوی طرف آمریکایی صورت نگرفته و ما پاسخ تهدیدات علنی را به صورت علنی می دهیم.

محمد صالح جوکار در خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی با ظریف وزیرامورخارجه گفت: موضوعات مختلفی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت. یکی از موضوعات در خصوص عدم انتشار فکت شیت ایرانی بود.نماینده مردم یزد اظهار داشت: من بعد از بیانیه لوزان حدود ۲ ساعت و نیم در برنامه های تلویزیونی بیانیه را توضیح دادم بنابراین نیازی به انتشار فکت شیت نیست.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: وزیر امورخارجه معتقد بود فکت شیت مخصوص جامعه آمریکا است و آنها تلاش دارند با انتشار این سند مسائل داخلی خود را حل کنند. ما اعتقادی به فکت شیت نداشته و چیزی برای پنهان کردن نداریم.

وی با اشاره به سئوال نمایندگان از وزیرامورخارجه مبنی بر علت ادامه مذاکرات زیر سایه تهدید گفت: ظریف اعلام کرد در مذاکرات تهدیدی وجود ندارد مذاکرات جدی است. ۱+۵ جدی است و ما نیز بر سر منافع ملت ایران ایستاده ایم.جوکارگفت: ظریف با صراحت اعلام کرد: این تهدیدات به صورت علنی است. ما هم جواب این تهدیدات به صورت علنی داده ا یم و در مذاکرات دو جانبه هیچ تهدیدی مطرح نشده است.عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: وزیرامورخارجه در خصوص مذاکرات صورت گرفته، توافقات و یا مشکلات بر سر راه توافق صحبتی نکرد.وی گفت: جلسه امروز به گفتگو با وزیرامورخارجه اختصاص یافت بنابراین صحبتی در مورد ادغام طرح های هسته ای مجلس در قالب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای نشد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com