واکنش سازمان ملل نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درخصوص موضع بان کی مون نسبت به تهدیدات گستاخانه و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، بدون ذکر نام رژیم صهیونیستی و محکوم کردن این تهدیدات، اظهار داشت موضع سازمان ملل در رابطه با سلاح های کشتارجمعی آشکار است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از اظهارنظر درموردتهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران خودداری کرد
فرهان حق سخنگوی بان کی مون در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد موضع دبیرکل سازمان ملل در خصوص تهدیدات گستاخانه و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال بکارگیری سلاح های هسته ای علیه ایران، بدون محکوم کردن این اقدام و یا ذکر نام رژیم صهیونیستی از پاسخ به این پرسش طفره رفت.

خبرنگار ایرنا با نقل قول سخنان اخیر موشه یلعون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته ای علیه ایران همانند استفاده از آن توسط آمریکا علیه ژاپن در جنگ جهانی دوم، خواستار موضع رسمی بان کی مون در این خصوص شده بود.

فرهان حق در این رابطه تنها در پاسخی کوتاه با بیان اینکه شما از موضع بان کی مون در مخالفت با استفاده از سلاح های هسته ای و گسترش اینگونه تسلیحات به خوبی مطلع هستید و موضع سازمان ملل در رابطه با سلاح های کشتار جمعی آشکار است. بدون اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی از پاسخگویی به این پرسش خودداری کرد.

این در حالیست که غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد روز سه شنبه با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت، به اظهارات تهدید آمیز و گستاخانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داده بود.

دفتر بان کی مون تا به این لحظه (چهارشنبه) بیانیه یا اظهار نظر روشنی در ارتباط با این موضوع از خود نشان نداده است.

بنیاد سازمان ملل از ابتدا و پس از جنگ جهانی دوم و در پی بکارگیری سلاح اتمی توسط آمریکا علیه ژاپن شکل گرفته است و اولین قطعنامه در نخستین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 24 ژانویه 1946 ،خواستار ارائه راهکار در جهت مقابله با توسعه سلاح های هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی می باشد و تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای علیه دیگر کشورها نقض آشکار منشور سازمان ملل به حساب می آید.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:irna.ir