وزیر سابق اطلاعات گفت: فتح خرمشهرهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به مدیریت جهادی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس که در شهرکرد برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت‎های سوم خرداد، روز پاسدار و روز جانباز، اظهار کرد: دست پرورده‌های امام و آن‌هایی که با معماری ایشان پرورش یافته و تربیت شدند، بازنشستگی ندارند.

وی افزود: مقوله بازنشستگان نیروهای مسلح و پیشکسوتان جهاد و مقاومت مانند روحانیت است که وقتی به سن پیری می‎رسند بار سنگین‎تری بر دوش آن‌هاست و مباحث مرجعیت و مسایل مربوط به آن مطرح می‏‌شود.

وی با تأکید بر این‌که «پاسداری از انقلاب اسلامی بازنشستگی ندارد»، گفت: پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت باید محور مساجد باشند و با بیان خاطرات و انتقال تجربیات به رسالت خود که ضرورت امروز انقلاب است، عمل کنند.

وزیر سابق اطلاعات به وجود حساب و کتاب در اندیشه‎های حضرت امام خمینی(ره) در مقوله دفاع مقدس و اهداف انقلاب اشاره کرد و اظهار کرد: ایشان برنامه‌ریزی درازمدتی در راه مبارزه با طاغوت داشتند.

وی توطئه‌های استکبار علیه انقلاب اسلامی را نیز برشمرد و گفت: استکبار جهانی در اوایل انقلاب فکر می‎کرد این انقلاب نیز مانند سایر انقلاب‎هاست ولی بعد از مدتی دید که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) دارای برنامه‎ریزی درازمدت است و منحصر به ایران نیست؛ بلکه جمهوری اسلامی یکی از ثمرات این انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار دید امام می‎گوید بسیج مستضعفین جهان بشری باید شکل بگیرید و این نشانه بلند نظری امام(ره) بود و آن‌ها آمدند طراحی کردند تا انقلاب را سر جایش بنشاند و صدام را جلو انداختند تا با حمله به ایران آن را از سر راه خود بردارند.

مصلحی با اشاره به انواع حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی قدرت‌های اروپایی، عربی، آمریکایی از صدام در جنگ تحمیلی افزود: کیاست و سیاست و تدبیر ولی فقیه این بود که امام از جنگی که بر ما تحمیل کردند، برای جهانی کردن انقلاب استفاده کرد و مقوله شهادت و ایثارگری را در دنیا فرهنگ کرد.

وی هم‌چنین تدابیر مقام معظم رهبری را ادامه راه امام(ره) دانست و تصریح کرد: امروز جوانانی که در دامن انقلاب پرورش یافته‎اند و حتی جوانانی که پیام رهبر معظم انقلاب را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌اند به خطری برای استکبار تبدیل شده‎اند.

وی در ادامه سخنان خود به بحث مذاکرات هسته‎ای اشاره کرد و گفت: در تمام مذاکرات قبلی و فعلی، یکی از حرف‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‎ها که در جلسات غیررسمی مطرح می‎کنند این است که همه گفته‎اند ما با شما دعوای هسته‌ای نداریم بلکه دعوای ما با شما سر انقلاب است که معادلات دنیا را به هم زده است. امروز هم سازمان‎های جاسوسی و مؤسسات وابسته به آ‌ن‌ها که در تمام کشورها تحت عناوین علمی دفتر دارند به دنبال جذب نخبگان هستند و با ارائه موضوع مقاله به آن‎ها، اطلاعات آن کشورها را برای لطمه زدن به خودشان به دست می‎آورند و این در حالی است که نخبگان حتی پول می‎دهند تا در این مؤسسات مثل موسسه بروکینگز که وابسته به سرویس CIA است عضو شوند.

وزیر سابق اطلاعات یکی از طراحی‎های 200 صفحه‎ای مؤسسه بروکینگز درباره انتقال کینه مردم جهان از آمریکا به جای دیگر را یادآور شد و گفت: بروکینگز طرحی چندسال پیش در 200 صفحه داده و یکی از محورهای آن این است که باید کاری کنیم کینه‎ای که انقلاب اسلامی ایران از آمریکایی‎ها به دل مسلمانان انداخته را خارج کنیم و این کینه را به جای دیگری منتقل سازیم.

وی طراحی فتنه 88 را نقطه شروعی برای نتیجه‎گیری از ترفندهای استکباری دانست و افزود: در مذاکرات نیز به دنبال شرطی کردن مردم هستند تا با اجرای بازی‎های مختلف و تقسیم نقش‌ها بین 5+1 این‌گونه عنوان کنند که آمریکایی‌ها خواستار توافق هستند ولی فرانسوی‎ها نیستند یا مثلا کری قبل از مذاکرات به اسرائیل و عربستان سفر می‎کند تا بگوید این کشورها مخالف توافق هستند و این‌گونه کینه ایرانی‌ها از آمریکا را به کشورهای دیگر منتقل کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه ایران بیشترین تعاملات تجاری صنعتی را در بین کشورهای اروپایی با فرانسه دارد، گفت: در این میان کشور فرانسه در آخرین مرحله مذاکرات پا پیش می‌گذارد و مانع توافق می‎شود و آمریکایی‎ها هم چیزی نمی‎گویند زیرا آنها در اصل مخالف توافق و محور اصلی این بازی هستند.

وی به مسئله تحریم‎ها نیز اشاره کرد و مشکلات اقتصادی را قابل حل در داخل کشور دانست و گفت: باید خرمشهر فضای سیاسی و اقتصادی را فتح کنیم، رهبری هم بارها فرموده‎اند که جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی داریم ولی باید این جبهه‌ها را با مدیریت جهادی فتح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر در سال‌های دفاع مقدس با مدیریت جهادی محقق شد و در هشت سال جنگ تحمیلی بودجه‌ای که برای جنگ گذاشته می‌شد، تنها بین 14 تا 17 درصد بودجه کل کشور بود اما فرماندهان جنگ با مدیریت جهادی آن دوران را اداره کردند.

مصلحی الزامات مدیریت جهادی را برشمرد و گفت: اعتقاد راسخ و پایبندی به ارزش‌ها، نترسیدن از موانع، تکیه به مردم و پرهیز از رویکرد جناحی و حزبی از الزامات مدیریت جهادی است. در مدیریت جهادی باید تنها به فکر منافع ملی و انقلاب بود؛ چراکه تنها حربه‎ای که می‎تواند خرمشهرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فتح کند همین مدیریت جهادی است. چه کسانی بخواهند و چه نخواهند خون شهدا، مدیریت خودشان را می‎کند و عزت امروز ما از خون شهداست و این انقلاب اسلامی است که به پیش می‌رود و ان شاءالله زمینه‌ساز ظهور آقا امام زمان(عج) خواهد بود.

منبع: ایسنا