سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ بحث و بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی در دستور کار امروز ما قرار داشت.

وی ادامه داد:‌ در این جلسه اعضای کمیسیون بر روی سه محور تاکید داشتند اول اینکه توافق باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا مجلس براساس اصول 77 و 125 و 150 به وظیفه قانونی خود عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد:‌ موضوع دوم مورد تاکید اعضا حفظ خطوط قرمز نظام در توافقات از جمله لغو کلیه تحریم‌ها یک‌جا و بلافاصله پس از توافق، نظارت و بازرسی متعارف از امکانات و سایت‌های هسته‌ای و عدم امکان دسترسی به دانشمندان و اماکن نظامی و دفاعی و عدم پذیرش محدودیت در زمینه تحقیق و توسعه و کسب دانش هسته‌ای صلح آمیز بود.

نقوی حسینی همچنین بیان کرد: سومین موضوع مورد تاکید اعضای کمیسیون نیز این است که هیات هفت نفره‌ای از مجلس بر نحوه اجرای توافق نظارت کرده و هر سه ماه یک بار گزارش خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی در پایان گفت: در جلسه امروز کلیات این طرح به اتفاق آرا به تصویب رسید و بررسی جزئیات و پیشنهادات آن به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

منبع: ایسنا