معاون حقوقی رییس جمهوری گفت:در راستای تمرکز زدایی از انجام پروژه‌های تحقیقاتی وزارتخانه‌ها با محوریت مسائل حقوقی، در آینده‌ای نزدیک، انجام این پروژه‌ها به دانشکده‌های حقوق سایر استان ها، جز تهران ،واگذار می‌شود تا از ظرفیت و توان علمی اساتید حقوق شهرستان‌ها در حل مسائل کشور نیز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، الهام امین زاده در نشستی تخصصی با اساتید حقوق و ریاست دانشگاه تبریز گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی در تمامی استان ها با عنوان " یک روز حقوقی" از مهم ترین تصمیمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در معاونت حقوقی بود.

وی افزود: با توجه به این مهم، از ظرفیت تمامی اساتید و حقوقدانان کشور در حل معضلات موجود در کشور استفاده شده و بیش از پیش از تمرکز گرایی بر دانشکده‌های حقوق مرکز خودداری می‌کنیم.

وی بر لزوم استفاده بیشتر از توان اساتید مطرح حقوق در امور مدیریتی تاکید کرد و افزود: با تلاش های شبانه روزی همکاران در معاونت حقوقی، سازمان حقوقی کشور را راه اندازی کرده‌ایم.

معاون حقوقی رییس جمهوری ابراز کرد: با توجه کافی و صحیح به مسائل حقوقی در کشور، شاهد کاهش جرایم و مفاسد اداری در کشور خواهیم بود.

امین زاده تصریح کرد: امسال به تعداد بسیاری از دعاوی بین وزارتخانه‌ها با ارزشی بیش از یک هزار میلیارد تومان در معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و به صورت رایگان رسیدگی کرده‌ایم.

وی از ساماندهی موضوعات و پایان‌نامه‌های دانشجویان حقوق در آینده نزدیک خبر داد و اظهارکرد: پژوهش های حقوقی وزارتخانه ها را در آینده‌ای نزدیک به دانشکده‌های حقوق در شهرستان‌ها واگذار می‌کنیم تا از این طریق نیز زمینه ساز عدم تمرکز انجام پروژه‌های حقوقی در دانشگاه‌های مرکز باشیم.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: با توجه به آمار زیاد مشاجرات و درگیری های لفظی خیابانی در کشور، از توان روانشناسان نیز در کنار حقوقدانان استفاده می‌کنیم.

معاون حقوقی ریاست جمهوری در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از توان صدا و سیما، رسانه‌های ارتباط جمعی، مطبوعات و مواردی از این دست، خواستار تلاش برای افزایش سطح آگاهی‌های حقوقی مردم شد.

منبع: ایسنا