عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنزین تک نرخی به این معناست که دیگر سهمیه معنی ندارد گفت: هدف این است که آزاد و غیر آزاد یک قیمت داشته باشد.

روبرت بگلریان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی تک نرخی شدن بنزین اظهار داشت: به طور کلی با این مساله چندان مخالف نیستم زیرا با تک نرخی شدن حداقل کاری که انجام می‌شود این است که در فرآیند محاسبات در این که دولت و مصرف کننده با قیمت مشخصی مواجه باشند تکلیف را روشن می‌کند.

وی افزود: از طرفی در شرایطی قرار می‌گیریم که احتمالا با توجه به اطلاعات پیشین و اطلاعات حاصل از نحوه قیمت گذاری ما فقط به یکسری داده‌ها و تعاریف مشخص‌تری از نحوه مصرف به عرضه و تقاضا می‌رسیم که اگر مجددا نیاز به اصلاح قیمت‌ها باشد بتوانیم دقیق‌تر و علمی‌تر به آن راهکارها بیندیشیم.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس افزود: در عین حال آنچه مسلم است این که از حیث بودجه‌ای هم این کار به نفع دولت می‌شود.

بیگلریان ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به تجربیات گذشته دولت خواسته که اثرات روانی ناشی از اطلاعات پیشین را به حداقل برساند. اما این که چقدر موثر است را نمی‌توان به طور دقیق درباره آن نظر داد.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس همچنین گفت: اگر بخواهند بنزین را تک نرخی کنند دیگر سهمیه معنی ندارد چون به میزان هر لیتری که امروز مصرف شود فردا هم می‌توان از آن استفاده کرد. بنابراین هدف این است که آزاد و غیر آزاد یک قیمت باشد و احتمالا کارت تنها حالت ثبت را به خود می‌گیرد.

منبع: ایسنا