رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه سیاست‌های انتخاباتی توسط این کمیسیون مشخص و پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود، گفت: فکر می‌کنم در مجلس آینده دو تا سه طیف بتوانند نقش آفرینی کنند.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه سیاست‌های انتخاباتی توسط کمیسیون شوراها و مجلس مشخص می‌شود، اظهار کرد: سیاست‌های انتخاباتی را کمیسیون شوراهای مجلس مشخص کرده و پس از نگارش آیین‌نامه در صحن علنی مجلس به تصویب می‌رسد و پس از گذراندن مراحل قانونی و تاییدیه شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در واقع وزارت کشور بر اساس قوانین و سیاست‌هایی که مجلس در این زمینه وضع کرده عمل می‌کند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین درباره نحوه ترتیب مجلس آینده نیز اظهار کرد: اگر قانون احزاب فعال شود حدود دو تا سه طیف در مجلس می‌توانند نقش آفرینی کنند که شامل اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و طیف معطوف به اعتدالگرا.

خجسته با بیان اینکه در کشور سه گرایش اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و اعتدالی وجود دارد که بیشتر از سایر احزاب فعالیت می‌کنند، گفت: اگر نخبگان معرفی شوند و برنامه‌های مشخصی از طرف احزاب ارائه شود خانه احزاب هم می‌تواند به طور مستمر فعالیت خود را پیگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر احزاب پشت پرده‌ای وجود دارد که فعالیت می‌کنند و یا باید عملی خود را نشان دهند یا در قانون احزاب فعالیت کنند و یا حذف شوند. در نتیجه اگر احزاب یکدیگر را بپذیرند که الان چنین چیزی را نمی‌بینیم و میان آنها تشتت وجود دارد می‌توانند برنامه‌ها را به خوبی پیش ببرند.

منبع: ایسنا