عراقچی با بیان اینکه احتمال دارد مذاکرات بعد از دهم تیرماه هم ادامه یابد گفت: مقید به این مساله هستیم که یک توافق خوب با جزییاتی که مطلوب ما باشد، حاصل شود هر چند زمان زیادی وقت ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران روز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه وین با بیان این‌که تا مهلت دهم تیرماه کار ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است حتی فراتر از آن هم برود، گفت: ما مقید به زمان نیستیم بلکه مقید به این مساله هستیم که یک توافق خوب با جزییاتی که مطلوب ماست حاصل شود، هرچند زمان زیادی طلب کند.

عراقچی هم‌چنین گفت: در این دور از گفت‌وگوها همه موضوعات روی میز است و ما همه را هم‌زمان پیش می‌بریم.

وی افزود: موضوع تحریم‌ها، مسائل مربوط به هسته‌ای، جدول زمانی و بحث کمیسیون مشترکی که باید برای پیگیری این مسائل شکل بگیرد، موضوعاتی هست که هم‌زمان روی میز است.

این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به همراه مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه سرپرستی مذاکرات کارشناسی برای نگارش متن پیش‌نویس توافق را بر عهده دارند، ادامه داد: ممکن است فردا نمایندگان کشورهای دیگر به مذاکرات ملحق شوند اما اکنون طرف مذاکره‌کننده ما، خانم هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که در صورت پایان یافتن کار پیش‌نویس، مرحله بعدی چه خواهد بود؟ گفت: وقتی کار نگارش پیش‌نویس تمام شود و مورد موافقت قرار گیرد، توافق نهایی را خواهیم داشت و این کاری است که هنوز ما در نقطه‌ای نیستیم که بتوانیم بگوییم که به سرعت تمام می‌شود.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تصریح کرد: هرچه به مراحل آخر مذاکرات نزدیک‌تر می‌ شویم بحث‌ها جدی، پیچیده و جزئی‌تر می‌شود.

عراقچی با بیان این‌که نگارش متن توافق نهایی و ضمائم آن کار فشرده‌ای است، تاکید کرد: از دیروز دور جدید مذاکرات با جلساتی که کارشناسان داشتند، شروع شده و امروز با خانم هلگا اشمید و تیم کارشناسی وی، بحث‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم با توکل به خدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری، حمایت رییس‌جمهور و مردم عزیز ایران این مرحله سخت را با اطمینان خاطر و قوت قلب به گونه‌ای طی کنیم که یک توافق خوب حاصل شود.

منبع: ایسنا