نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکیدات امروز رهبری بر چارچوب‌های کلی نظام و سیاست‌های کلان کشور و حفظ شان خدمتگزاران مجلس باید با اصلاح برخی رویکردها نمود عملی پیدا کند.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) با اشاره به دیدار امروز نمایندگان با مقام معظم رهبری گفت:‌ از صحبت های رهبری چنین بر می‌آید که مجلس در کلان توانسته است به خوبی به وظایف خود توجه کند و کلیت مجلس مورد تائید رهبری نظام قرار گرفت. اما باید همه نمایندگان به جایگاه اصلی خود توجه کنند؛ به طور طبیعی کار نمایندگی در چارچوب قانونگذاری و نظارت است و از این مسیر نباید خارج شد.

وی افزود: نماینده حق دارد نظارت کند ولی نمی‌تواند توهین کند. نماینده حق دارد اخبار کشور را از مسئولین پرس‌وجو کند، اما حق وارونه جلوه دادن وقایع را ندارد؛ نماینده حق دارد با تمام توان بر مسالح کشور پافشاری نماید، اما حق توهین و تهمت را به مسئولین ندارد و استفاده از برخی کلمات و نسبت‌ها که بار حقوقی دارد مانند خیانت، در شان نمایندگی نیست.

نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد: تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بر اساس چارچوب‌های مشخص شده از سوی رهبری و شورای عالی امنیت ملی و دولت حرکت می‌کند و اینکه بگوییم تیم هسته‌ای خارج از چارچوب و خط قرمزهای نظام پیش می‌رود معقول نیست و حمایت رهبری از زحمت کشان هسته‌ای و به تعبیر ایشان کسانی که عرق می‌ریزند و تلاش می‌کنند نشان دهنده همین موضوع است و هیچ گاه تیم هسته‌ای اجتهادی خارج از اصول نظام نداشته است.

وی با بیان اینکه اخلاق یک رکن برای همه مسئولین و مردم است گفت: اتهام زنی و بی احترامی به کارگزاران نظام سقوط اخلاقی است و رهبری این نکته را به نمایندگان متذکر شدند که در جلسات علنی، غیر علنی و کمیسیونها رعایت احترام را داشته باشند و باید پرسشگری به گونه‌ای باشد که حد و حدود آن در قانون و اخلاق وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تعامل با قوا و صرفه جویی بر اساس اقتصاد مقاومتی و پرهیز از رفتارهای ناشایست و خارج از حدود نمایندگی و حفظ یکپارچگی مجلس در سال پایانی مسئولیت خود از دیگر تاکیدات رهبری برای مجلس است.

ندیمی در پایان تاکید کرد: همدلی و همزبانی خواست رهبری و مردم از مسئولین است و مجلس به عنوان یکی از قوای نظام باید این خواست را نصب العین قرار دهد و با رعایت احترام به قوای دیگر عمل کند و از بی احترامی و بی حرمتی زحمت کشان نظام و تیم هسته‌ای پرهیز کند و اینکه کسی خود را انقلابی بداند و دیگران را ضد انقلاب و یا اینکه خود را خدمتگزار به نظام بداند و زحمت کشان و بارزان عرصه دیپلماسی، ‌اقتصاد و فرهنگ را خیانتکار بنامد به همدلی منجر نخواهد شد و رهبری به خوبی این نکته را به نمایندگان متذکر شدند. اما همانطور که گفته شد چارچوب و عملکرد مجلس در این سه سال مورد تائید رهبری بود و برخی از رفتارها و اتفاقات در مجلس نباید باعث قضاوتی خارج از قضاوت رهبری در مورد مجلس باشد.

منبع: ایسنا