عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان سعودی به خوبی می داند که در صورت جسارت نظامی به اقدامات بشردوستانه جمهوری اسلامی در قبال یمن با ضربات محکم و کوبنده ایران روبه‌رو می‌شود.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با پیچیده خواندن روند گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اظهار کرد: به دنبال مواضع تأمل‌برانگیز کنگره آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای ایران به نظر می‌رسد اکنون دولت و ملت ایران باید با نگاه هوشمندانه‌تری به صحنه گفت‌وگوهای هسته‌ای نگاه کند و برای رسیدن به توافق خوب و نه هر توافقی با یکدیگر متحد شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید به اینکه برقراری توافق خوب میان طرفین مذاکره‌کننده خواست رهبری، دولت و ملت است، گفت: انجام گفت‌وگوهای هسته‌ای مورد توافق همه سیاسیون و مردم است و هدف اصلی هشدارهای رهبری نیز بیش از اصل مذاکرات متوجه خدعه و دشمنی طرف غربی و به‌ویژه آمریکا است.

نماینده مردم اردستان در مجلس با تأکید بر اینکه هدف قاطبه مجلس ایجاد اخلال درروند مذاکرات هسته‌ای نیست، تصریح کرد: بدون شک پرونده هسته‌ای ایران باید با حفظ منافع و عزت ملی به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اصلی‌ترین هدف ارسال کشتی نجات ایرانی به‌سوی مرزهای یمن را شکسته شدن محاصره این کشور دانست و اظهار کرد: برخلاف انتظار عربستان سعودی مبنی بر بازرسی کشتی نجات، ایران با تکیه‌بر استقلال خود پس از انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان صلیب سرخ جهانی اقدام به ارسال کمک‌های انسان دوستانه مردمی به کشور مظلوم یمن کرده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با غیرمنطقی خواندن سیاست‌های عربستان سعودی در قبال ایران گفت: باوجود رقابت همیشگی ایران و عربستان سعودی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، طرف عربی همواره با محکوم ساختن سیاست‌های ایران در خاورمیانه و مطرح ساختن ادعاهای بی‌اساس اقدام به کارشکنی‌های بسیار و گوناگون کرده است.

وی افزود: اکنون عربستان سعودی، ایران را به دست داشتن در آشوب‌های سوریه، یمن و عراق متهم می‌کند این در حالی است که ایران بدون دخالت فیزیکی یا نظامی در منطقه تنها به صدور افکار و اعتقادات راستین انقلاب اسلامی در کشورهای بیدار منطقه کمک کرده است.

بخشایش با تأکید بر اینکه عربستان سعودی جرأت جسارت به کشتی و هواپیمای ایرانی را ندارد، تصریح کرد: عربستان سعودی به خوبی می داند که در صورت جسارت نظامی به اقدامات بشردوستانه جمهوری اسلامی با ضربات محکم و کوبنده ایران روبه‌رو می‌شود؛ رژیم آل سعود باید بپذیرد که در منطقه هیچ‌کاره است و محور مقاومت تا آخرین لحظه برای رهایی یمن از چنگال متجاوزان تلاش خواهد کرد.

منبع: ایسنا