رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: اگر امروز نقشه‌های جهان غرب، شیطان بزرگ و مسیحیت جهان اسلام را تحت‌الشعاع قرار داده به این دلیل است که عیب کار در خود مسلمانان است، ما باید با قرآن انس گرفته و آن را در زندگی خود جاری کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا صفایی صبح امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح با اشاره به اشعار اقبال لاهوری درباره قرآن، گفت: اقبال معتقد است قرآن نسخه عمل در زندگی است و یک دگرگونی اساسی در روح و جان انسان‌ها ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن باید در زندگی ما جاری باشد، به خاطره‌ای از حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: من به دلیل مسئولیتی که داشتم گاهی محضر حضرت امام(ره) مشرف می‌شدم، روی میز ایشان یک لیوان نصفه آب و یک برگ کاغذ روی آن قرار داشت، برداشت من این بود که چون امام مشکل قلبی دارد این لیوان داروی ایشان است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا افزود: یک روز من از مسئولان دفتر ایشان درباره این لیوان نصفه آب پرسیدم. آنها گفتند که این لیوان یک لیوان آب معمولی است و در توضیح آن اشاره کردند که وقتی امام تشنه می‌شود خادم برای ایشان آب می‌برد. اگر امام تمام آب را بنوشد لیوان را خادم برمی‌گرداند اما اگر امام تمام آب را نخورند لیوان را نگه داشته و کاغذ تمیزی روی آن می‌گذاشتند تا وقتی که مجددا تشنه شدند باقی آب را بنوشند.

صفایی در ادامه با اشاره به اینکه امام برای صرفه‌جویی در مصرف آب این کار را می‌کرد، گفت: من با این اقدام امام یاد آیه «کولوا واشربوا و لا تسرفوا» افتادم و دلم به حال خودم سوخت زیرا من این آیه را بسیار خوانده بودم ولی نمی‌دانستم این آیه چه می‌گوید ولی امام چون قرآن‌شناس بود و قرآن وارد جان او شده بود حتی یک لیوان نصفه آب را دور نمی‌ریختند.

وی همچنین خطاب به شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح، گفت: زحمات شما ستودنی است و باید به شما تبریک گفت اما باید به این نکته توجه کرد که شما نسخه را از پزشک گرفته‌اید اما مهم عمل به نسخه است، قرآن باید وارد جان ما شود.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در پایان افزود: امام حتی اجازه نمی‌داد که حسینیه جماران گچ‌کاری شود و به همان شکل حسینیه اکتفا کرد، گره کار اینجاست که برداشت امام از اقتصاد اسلامی و صرفه‌جویی چیست و برداشت ما کجاست.

منبع: ایسنا