رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: انقلاب ایران یک انقلاب استثنایی در جهان است، چرا که یک رهبر دلسوز این انقلاب را هدایت می کند و تاکنون این انقلاب از انحراف مصون مانده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در همایش 36 سال مقاومت که به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری دزفول در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی در دو قسمت از وصیت نامه‌یشان اشاره دارند که این وصیت نامه از آن آینده است و آنچه می‌گویند برای نسل حال و آینده خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که حوادث تاریخی، کتاب‌های درسی برای ما هستند همان طور که قرآن کتاب درس بشریت است، تصریح کرد: اجرای قسط و عدل بسط عدالت، اجتناب از فساد، استقلال، خودکفایی، مبارزه با استعمار و استثمار مربوط به همه زمان هاست و نه زمان خاصی.

نقدی با اشاره به سخنان شهید متوسلیان مبنی بر این که خدایا اگر ناموس ما خرمشهر دست دشمن بماند ما را قبل از آن بمیراند، افزود: در عملیات بیت المقدس مقاومت چند صد نیروی از رمق افتاده در مقابل 20 الی 30 هزار نفر در یک معادله معمولی مشخص است، اما خداوند در این عملیات به وعده خود جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به خاطرات سرهنگ عبدالعظیم شکرچی فرمانده گردان تیپ 429 ارتش عراق در کتاب طوفان سرخ عنوان کرد: شب سوم خرداد صدام حسین از ما قدردانی و تشکر کرد اما هنوز شیرینی این تشویق از کام ما فرو نرفته بود که خرمشهر به دست صاحبشان افتاد.

نقدی افزود: اتمام حجت خدا در آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول به خوبی نمایان شد و پیروزی از آن جبهه حق گردید، حجت خدا اساس و جوهره پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و 36 سال مقاومت ملت ایران بوده است.

وی با انتقاد از ادعای برخی مبنی بر اینکه نمی‌توان بدون کوتاه آمدن در مقابل قدرت ها، پیشرفت و زندگی کرد، افزود: این روزها دهه بازخوانی وصیت امام راحل است و امروز مبنا و معیار باید وصیت نامه امام، سخن امام و صحیفه ایشان باشد.

نقدی با تاکید بر این که به خدا قسم امام افراطی نبود بلکه عاقل ترین مردم بود، یادآور شد: برخی مدعی هستند که پیرو خط امام هستند در حالی که از 21 جلد صحیفه امام نمی توانند یک جمله بر زبان بیاورند.

وی گفت: برخی می‌خواهند از واقعیت فرار کنند و معتقدند صحیفه امام مربوط به گذشته است و فراخور زمان حال نیست، این درحالی است که امام خودشان فرمودند وصیت‌نامه‌شان مربوط به آینده است.

نقدی با انتقاد از برخی سیاست‌های فرهنگی کشور افزود: چطور ممکن است شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ها بر روی مردم باز باشد و مسئولین مدعی شوند که مردم خود می‌توانند خطرات آن را تشخیص دهند، اگر این طور باشد پس چرا اداره بهداشت مسئول کنترل و تشخیص سلامت مواد غذایی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مبارزه کردن اذن و فرمان پروردگار است، افزود: 36 سال مقاومت ما نشان داد که همه آموزه‌های قرآن صحت دارد و ایستادگی در برابر زورگویان و دیکتاتورها موید این مطلب است.

نقدی با بیان این که سه سال تحریم‌های فلج کننده را تحمل کرده‌ایم، عنوان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری در شش خرداد ماه سال جاری در رابطه با تحریم‌ها و اقتصاد صحبت کردند امام راحل نیز جملات و عبارات گرانقدری را در خصوص اقتصاد مقاومتی در وصیت نامه‌یشان ذکر کرده اند.

وی ادامه داد: راه‌های ناپیموده در اقتصاد فراوان است و تمامی صاحبان صنایع و کارخانه‌ها مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم‌ها نمی‎دانند، چراکه معتقدند راه‌های نرفته در عرصه اقتصاد ایران بسیار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: تمام ذخایر طبیعی در ایران، نقدینگی و سرمایه در کشور فراهم است، به طور مثال طی دو الی سه سال اخیر نقدینگی در کشور دو برابر شده است

وی با تاکید بر این که نقدینگی، دانش، تخصص و نیروی انسانی در ایران به وفور یافت می‌شود، ادامه داد: 400 میلیون بازار پیوسته به ایران و غیر قابل تحریم برای اقتصاد ایران موجود است، اما تنها مشکل ما مساله مدیریت است که این ذخایر را به بهره‌وری برساند.

نقدی عنوان کرد: انقلاب ایران یک انقلاب استثنایی در جهان است چرا که یک رهبر دلسوز این انقلاب را هدایت می کند و تاکنون این انقلاب از انحراف مصون مانده است.

در پایان این مراسم از پدر شهید احمدی روشن با حضور امام جمعه موقت مشهد، سردار احمدی و سردار نقدی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور همچنین در جمع خبرنگاران در حاشیه این مراسم نیز گفت: موضع ما در مذاکرات هسته‌ای، موضع مقام معظم رهبری است.

نقدی اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌ای باید قوانین، مقررات و خطوط قرمزها رعایت شود و 6 اصل اساسی که قبلا هم مشخص شده رعایت گردد، در این صورت مذاکرات مورد قبول ما خواهد بود.

منبع: ایسنا