معاون وزیر خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه قطر، اقدامات مبتنی بر روش‌های تشدیدکننده ناامنی در منطقه را غیرسازنده دانست.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار که در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کویت انجام شد، بر ضرورت همکاری بیشتر کشورهای منطقه تاکید و اظهار کرد: دکتر ظریف با سفر به کویت و حضور در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بار دیگر بر راهبرد دوستی، همکاری و همزیستی مبتنی بر برادری با کشورهای اسلامی منطقه تاکید کرد.

وی بر راهکار سیاسی برای حل بحران یمن و سوریه تاکید کرد و اقدامات مبتنی بر روش‌های تشدیدکننده ناامنی در منطقه را غیرسازنده دانست.

خالد بن محمد العطیه وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تاکید بر نقش مهم مشورت‌های منطقه‌ای، تروریسم را خطری جدی دانست و گفت: امنیت کشورهای منطقه مرتبط با هم است و همه از ناامنی منطقه متضرر خواهیم شد.

در این دیدار که روز پنجشنبه انجام شد، علاوه بر مناسبات دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود، با وزرای خارجه و مقامات عالیرتبه نیجر، تونس، جیبوتی و کامرون دیدار و ضمن تبریک روز آفریقا با مروری بر روابط تهران و کشورهای آفریقایی، اهمیت راهبردی همکاری‌های دوجانبه میان ایران و آفریقا را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین در دیدار با وزیر خارجه جیبوتی بر تسهیل و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن تاکید کرد.

منبع: ایسنا