وزیر امور خارجه یونان قول داد که برای رفع موانع همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا از ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در ادامه برنامه‌های خود در جریان سفر به آتن، با همتای یونانی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کرد.

محمدجواد ظریف در این دیدار با بیان اینکه توسعه و تعمیق روابط ایران و یونان مورد توجه تمامی مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: روابط سیاسی تهران - آتن همواره در سطح خوبی قرار داشته است. البته روابط اقتصادی بین دو طرف در سال‌های اخیر تحت تاثیر برخی فشارهای خارجی و تحریم‌ها قرار داشته که باید با تقویت رایزنی‌ها و دیدارها بر مشکلات فعلی فائق آییم.

وی افزود: ملت‌های ایران و یونان با پشتوانه چند هزارساله تمدنی خود نشان داده‌اند که در مقابل سختی‌ها و فشارهای خارجی می‌ایستند و مقاومت می‌کنند.

نیکوس کوجیاس وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ تمدن چند هزارساله و مشترکات فرهنگی دو کشور گفت: این سفر گام مهمی در جهت ارتقای مناسبات فی‌مابین است.

وی تقویت روابط با ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، جهانگردی، انرژی، کشاورزی و فرهنگی را مورد توجه جدی کشورش دانست و افزود: در اتحادیه اروپا از ظرفیت‌های موجود برای رفع موانع همکاری‌های ایران و اتحادیه استفاده خواهیم کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص تروریسم و افراط‌گرایی که در مناطق مختلف رو به رشد است، تبادل نظر شد و طرفین تاکید کردند که کشورها باید با عزم و اراده جدی‌تر با این تهدید و نگرانی مشترک به مقابله بپردازند.

استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌هایی چون اقتصاد و تجارت، انرژی، گردشگری، کشاورزی، توسعه صنایع، فرهنگی، برقراری خط مستقیم پروازی میان تهران و آتن، تقویت همکاری‌های کنسولی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای صدور آسان‌تر روادید از دیگر محورهایی بود که مورد تبادل نظر و تاکید طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این سفر با نخست‌وزیر یونان نیز دیدار خواهد کرد.

منبع: ایسنا