خبرگزاری رویترز گزارش داد: سفارت ایران در فرانسه ادعای گروهک منافقین مبنی بر بازدید کارشناسان هسته‌ای کره شمالی از یک سایت نظامی در ایران را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از سایت واحد مرکزی خبر، نوشت: یک دیپلمات ایرانی در سفارت تهران در پاریس گفت که این گزارشات ساختگی همزمان که ما به مراحل پایانی از مذاکرات هسته‌ای نزدیک می‌شویم و شانس دستیابی به توافق نهایی بالاست،‌ منتشر می‌شود.

به گزارش رویترز،‌ یک گروه مخالف نظام ایران موسوم به گروهک تروریستی منافقین روز پنج‌شنبه اعلام کرد یک هیأت از کره شمالی متشکل از کارشناسان هسته‌ای و موشکی در ماه آوریل از یک سایت نظامی در نزدیکی تهران بازدید کرده‌اند.

این گروه که دفتر آن در پاریس واقع شده است پیش از این نیز گزارشاتی را درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران و همکاری میان تهران و پیونگ‌یانگ در حوزه موشک‌های بالستیک منتشر کرده بود. اما تحلیل‌گران بر این باورند که این گروه سوابق پیچیده و اهداف سیاسی خاص خود را دارند.

بر اساس این گزارش گروهک منافقین همچنین مدعی شد این هیأت از 7 عضو وزارت دفاع کره شمالی تشکیل شده که در آخرین هفته ماه ‌آوریل در تهران بودند. این سومین باری است که در سال 2015 هیأت‌هایی از کره شمالی به ایران سفر می‌کنند و یک هیأت 9 نفره دیگر نیز قرار است در ماه ژوئن دوباره به ایران برود.

بنا بر ادعای گروهک منافقین این هیأت کره شمالی از کارشناسان هسته‌ای و کارشناسانی در حوزه موشک‌های بالستیک شامل سیستم‌های راهبری تشکیل شده بود.

به گزارش رویترز، جف راتکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این ادعا، گفت: ما این اتهامات را جدی می‌گیریم و در حال بررسی آن هستیم.

وی ادامه داد: اما هنوز نتوانسته‌ایم این ادعاها را مورد راستی آزمایی قرار دهیم بنابراین؛ قادر به تأیید آن نیستیم.

پس از انتشار ادعای جدید گروهک منافقین چند مقام ارشد غربی گفتند که اطلاعی درباره سفر یک هیأت کره شمالی به ایران ندارند. همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که سال‌هاست نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را بر عهده دارد از اظهارنظر درباره این ادعاها سر باز زده است.

منبع: ایسنا