جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران استان گلستان صبح امروز با یادگار گرامی امام خمینی دیدار کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در سخنانی با بیان روایتی از امیر المومنین(ع) اظهار داشت: ایشان می فرمایند «از ظلم بپرهیز، زیرا ظلم از کسی که به او ظلم کردی تمام می شود ولی برای تو باقی می ماند».

وی افزود: یک روایت عجیب و تکان دهنده وجود دارد. امام باقر(ع) می فرماید وقتی پدرم وارد لحظات آخر عمر خویش شد سر مرا روی سینه خودش گذاشت و گفت می خواهم وصیتی کنم که وقتی پدرم سید الشهدا(ع) در حال رفتن به قتلگاه بود سر مرا روی سینه خودش گذاشت و این وصیت را کرد و او نیز فرمود پدرم امیرالمومنین(ع) وقتی لحظات شهادتش نزدیک شد سر مرا روی سینه اش گذاشت و این جمله را فرمود. اهمیت این وصیت وقتی بیشتر میشود که توجه کنیم انسان مهمترین سخن خود را در وصیت می گوید؛ آن جمله این است که «مراقب باش به کسی که غیر از خدا کسی را ندارد، ظلم نکنی».

وی افزود: ما مصداق این فرمایش را در روزگار خودمان دیدیم. امروز ببینید صدام و آنهایی که به ملت ایران ظلم کردند کجا هستند. ظلم آنها بنا به فرمایش امیر المومنین(ع) از ما زائل شد، اما بر آنها باقی ماند.

وی با بیان اینکه بنا بر فرمایش قرآن، خداوند به آنهایی که ظلم می کنند فرصت می دهد تا خود را بیشتر نشان دهند، گفت: خداوند در قرآن می فرماید ما به انسانها فرصت می دهیم که گناهاشان بیشتر شود که این نکته از مصادیق مکر خداست؛ آنها فکر می کنند خداوند با دادن فرصت بیشتر به آنها نعمت عطا می کند، اما یکی از دلایل دادن این فرصت آن است که ظالمان یادشان می رود که خدا هست. همانطور که در روزگار خودمان سالها دیدیم که همه پشت سر یک شیطان مجسم جمع شدند که علیه ملت ایران بجنگد. او فقط به ایران ظلم نکرد بلکه بیشتر به اقوام و مذاهب مختلف مردم عراق ظلم کرد. شهدا و جانبازان ما نیز ظلم او را کشیدند، اما این ظلم از ملت ایران و عراق زائل شد ولی برای خودش باقی ماند.

سید حسن خمینی یادآور شد: ما در روایات داریم که دعای مظلوم زودتر از هر چیزی از پرده های آفاق عبور می کند. مردم ایران در دفاع مقدس مظلومانه ایستادند و دفاع کردند و کسی را نداشتند؛ شهدا غریبانه از این کشور دفاع کردند اما کسی را نداشتند. در دفاع مقدس یک ملت تنها دست به دست هم در مقابل دشمنی ها ایستادند، اما آن دوره و آن زمستان سخت گذشت و روسیاهی برای ظالمان باقی ماند.

وی یاد آور شد: مراقب باشیم که این نکته مهم فقط در زندگی اجتماعی جاری نیست و در زندگی فردی هم وجود دارد و ممکن است روزی حسرت به دل بمانیم؛ همانطور که یکی از خلفای بنی مروان در اواخر عمر روزی بر بالای یک بلندی رفت و کسی را دید که کنار آب لباس می شست و گفت ای کاش من به جای او بودم؛ چشم بر هم بگذاریم دوره های مختلف می گذرند؛ ما در عمر کوتاه خودمان دیدیم، آنهایی که بی ادبی و ظلم کردند دوره شان تمام شد و گذشت. آنهایی که مانند صدام و پهلوی جنایت کردند دوره شان گذشت.

سید حسن خمینی با بیان اینکه آنچه در ذهن مردم می ماند، خوبی ها و زیبایی هاست، توصیه کرد: کف های روی آب می گذرد؛ سعی کنیم دوره ی خودمان را قدر بدانیم. قدر دانستن این است که انسان در آن نقطه که ایستاده به آنچه واقعا فکر می کند رضای خدا بوده و از نظر اخلاقی عملی صحیح و خوب است، عمل کند و تند نرود و دوره ی زندگی خود را توام با رفتار اخلاقی کند.

وی شهدا را دارای این ویژگی ذکر کرد و تصریح کرد: آنها اینگونه بودند به همین خاطر تذکارشان بعد از سالها همچنان باقی مانده است: آن فروریخته گلهای پریشان در باد - کز می جام شهادت همه مدهوشانند/ یادشان زمزمه نیمه شب مستان باد! تا نگویند که از یاد فراموشانند». آنها اینگونه بودند، ولی بلاخره ظلم از آنها زائل شد و نامشان برای همیشه جاودان باقی ماند. امام در مورد شهدا فرمودند که «شهید نظر می کند به وجه الله» و این یعنی توجه آنها به بعد الهی امور است.

به گزارش جماران در این دیدار و با حضور یادگار امام از کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان گستان رونمایی شد.

همچنین پیش از سخنان یادگار امام خمینی، محمد جهانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان طی سخنانی، گزارشی را ارائه کردو گفت:حضور شما در گلزار شهدای گرگان و مصلی، حضور امام در بهشت زهرا در مقیاس کوچکتر بود. شما راه زینبی را بردوش دارید خواهش ما اینست که این راه ادامه داشته باشد و اندیشه امام را بدون تحریف برای مردم تشریح کنید.

همچنین سید جمال حسینی جانباز 72 درصد دفاع مقدس به بیان خاطره ای از دیدارش با امام شهیدان پرداخت.

منبع: ایسنا