یادگار امام تأکید کرد: با اتکا به امام می توانیم آینده مان را بسازیم و محکم به سوی آینده گام برداریم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با دست اندرکاران ستاد بزرگداشت امام خمینی در استان گلستان با تشکر از لطف بی شائبه مردم این استان، آن را نشانگر حیات امام در جامعه و میان مدرم دانست و اظهار داشت: وقتی از من دعوت شد که به گلستان بیایم به جهات متعدد پذیرم؛ اول آنکه آیت الله نورمفیدی از من دعوت کردند دیگر اینکه لازم بود تا عمق ارتباط مردم و جامعه با امام را نشان داده شود و بدانیم که امام در جامعه ما زنده است. این حیات را شایذ من که بیش از همه در مراوده با مردم و مشاهده ابراز محبت های آنها می بینم، احساس می کنم.

وی افزود: ابراز محبت های مردم به خاطر وجود مبارک امام میان مردم و جامعه است که هم یک واقعیت تاریخی است و هم الهی؛ «هزار سال گذشت از حماسه مجنون/مردم صحرا هنوز سیه پوشند.»

یادگار امام با اشاره به وجود مبارک پیامبر(ص) گفت: هنوز با گذشت بیش از 1400 سال از بعثت پیامبر(ص) باعث عزت و افتخار است که همه سادات مانند نخ یک تسبیح انتقال دهنده فرهنگ ایشان و اهل بیت(ع) هستند. این احترام صرفا ظاهری نبوده و امامزادگان متعدد در کشور و تکریم آنها توسط مردم، ایجاد نمادها و پرچم هایی است که جامعه می تواند ارتباط معنوی و عمیقی را با پیامبر(ص) پیدا کند.

وی افزود: مردم روابطشان را با چشم ها و قلب ها ابراز می کنند و این اماکن وسیله ای برای نهادینه شدن محبت در قلب هاست. اگر نهادی ایجاد شود که مردم به آن احترام بگذارند این احترام نیز فراموش نمی شود.

یادگار امام عاشورا را یکی از نمادهایی دانست که ارتباط با پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را نهادینه می کند و در همین زمینه ادامه داد: این گونه نمادها لازم است تا ارتباط مردم با امام را نهادینه کنیم و این ارتباط مستمر شود تا احیانا اگر کسی خلاف آن می اندیشد با دیدن این روابط متنبه شود.

وی با بیان اینکه امام صرفا یک شخصیت محترم در گذشته نیست، تصریح کرد: امام شخصیتی است که با اتکا به او می توانیم آینده مان را بسازیم و محکم بسوی آینده گام برداریم. لذا باید بزرگداشت امام را به عنوان یک مراسم ملی برای همیشه فراتر از هر جریان و اندیشه ای برای مردم زنده نگه داشت. لذا من دعوت به این سفر را پذیرفتم تا در زنده ماندن یاد امام سهیم باشم.

سید حسن خمینی از دبیر و اعضای ستاد بزرگداشت امام خمینی در گلستان تشکر کرد و گفت: امیدوارم خداوند به جوانان و تمام افرادی که در این مسیر همراه شده اند، توفیق دهد، زیرا سعادت آینده ما از این مسیر می گذرد.

به گزارش جماران، پیش از سخنان یادگار امام، حجت الاسلام و المسلمین لیوانی امام جمعه موقت گرگان اظهار کرد: همه ساله در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (س) بزرگداشتی در شهر گرگان برگزار می شود، اما امسال برای حضور یادگار امام و به دلیل شرایط خاصی که ایشان در تهران در ایام سالگرد دارند، این مراسم یک هفته قبل از سالگرد ارتحال امام برگزار شد.

وی افزود: اعضای ستاد برگزاری این مراسم بدون تکلف و با عشق، علاقه و شور مقدمات برگزاری مراسم را فراهم کردند و تمام هزینه های این مراسم از جمله تبلیغات و غیره از جیب ارادتمندان به امام خرج شد و حتی دیناری از بیت المال و بودجه دولتی برای این کار استفاده نشد.

منبع: ایسنا