رییس‌جمهور گفت: قدرتی که در اختیار دستگاه اجرایی است، امانت مردم است؛ امانتی که ملت در یک انتخابات رقابتی پرشور در 24 خرداد 92 بر دوش دولت یازدهم گذاشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور افزود: وقتی روی صندلی ریاست، استانداری، فرمانداری و وزارت نشستید، باید حزب ، جناح، تمایل شخصی ،قومی و قومیتی را فراموش کنید و تنها در خدمت کشور و ملت باشید.

وی ادامه داد: مردم قدرت بی‌قید و شرط به مسوولان نداده‌اند. به مردم وعده آرامش دادیم و همه نهادها همانند دولت در برابر رای مردم مسوول هستند و این رای مردم درانتخابات ملی، برای همه دستگاه های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت به عنوان منتخب مردم در یک انتخابات رقابتی پرشور در 24 خرداد 92 بار مسوولیت را بر دوش گرفت و ما باید به تمام وعده‌های‌مان که به مردم دادیم، عمل کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که «پیروزی دولت در این است که امسال یک انتخابات پرشور، رقابتی، آزاد و سالم ،اجرا و برگزار کند» تاکید کرد: هیچ جناحی در کشور قابل حذف نیست.

وی با بیان این‌که «در ماجرای انتخابات اسفندماه ، رییس‌جمهوری به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد» خاطرنشان کرد: دولت فرای جناح و حزب و در انتخابات مجری قانون است.

وی با بیان این‌که «چه کسی حق دارد با لحن بی‌ادبانه نسبت به سردار جبهه دیپلماتیک حرف بزند؟» ادامه داد: از کجا این بی‌ادبی و زبان زشت نازل شده است. به مردم دروغ نگویید این دروغ آشکار می‌شود، باید با راستگویی با مردم سخن گفت.

روحانی گفت: این رای مردم است که اقتصاد و سانتریفیوژ باید با هم بچرخد و ما بر مبنای آرای مردم، چارچوب نظام و خطوط قرمز که تیم هسته‌ای ما به خوبی از آن‌ها آگاه است، این خواسته را محقق می‌کنیم.

وی با طرح این پرسش که « چرا عده‌ای وقتی می‌بینند دولت ، با تدبیر مذاکرات هسته‌ای را پیش می‌برد نمی‌خواهند کام مردم شیرین باشد و از لبخند مردم خوشحال نیستند؟» گفت: بگذارید کام مردم شیرین باشد.

رییس‌جمهور یادآور شد: مساله هسته‌ای مساله این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب و این قوه و آن قوه نیست. مساله هسته‌ای یک مساله ملی است و بار آن بر دوش نظام است و این نظام است که برای رسیدن به هدف نهایی، قدم به قدم گام بر می‌دارد.

ادامه دارد...