معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح رژیم سلطه و ابرقدرت‌ها را در چالش با انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: سربازان نقش اساسی و حیاتی در ساختار نیروهای مسلح بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار مسعود جزایری طی سخنانی در هفتمین جشنواره جوان سرباز ، با طرح این پرسش که امروز چه کسی است که نقش جوانان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به وِیژه جنگ تحمیلی را نداند، گفت: قطعا اگر جوانان ما در جنگ نبودند جنگ تحمیلی به شکل دیگری بود.

وی با بیان اینکه پس از جنگ، تاکنون سربازان در بازسازی و ارتقاء سطح علمی و فناوری کشور نقش ایفا کرده‌اند، گفت: این نقش به حدی بوده که اکنون همچون خاری در چشم دشمنان است در واقع در شرایط ویژه امروز سنگربانان واقعی ملت و جامعه ما سربازان هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حقیقت این است که رژیم سلطه و ابرقدرتها با انقلاب اسلامی در چالش هستند و این نظام را بر نمی‌تابند، تصریح کرد: به همین دلیل با ما دشمنی می‌کنند تا آن را از بین ببرند که اینجا مرز بین حق و باطل است و حق از باطل مشخص می‌شود.

به گفته وی در شرایطی که دشمن به بهانه‌ها و شیوه‌های مختلف علیه نظام و کشور می‌تازد باید ما نیز در تمام زمینه‌ها کاملاً مقتدر عمل کنیم چرا که مسئولان کشورهای سلطه علناً کشور ما را تهدید نظامی می‌کنند و ما نیز باید در مقابل نیروی نظامی کاملاً مقتدر، زنده و رو به جلو باشیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که در ساختار نیروهای مسلح سرباز نقش اساسی و حیاتی دارد باید قوی باشیم و قوی بمانیم که در این حوزه جوانان نقش اصلی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه های کشوری و لشگری آنطور که باید شأن و منزلت سرباز و سربازی را پاس نمی‌دارند ، گفت: این نقص و عیبی است که باید برطرف شود چراکه مقام معظم رهبری نیز در سنوات گذشته و به خصوص ماه‌های اخیر چند مرتبه در خصوص ارتقاء شان سرباز و سربازی خطاب به نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها هشدار دادند و خوشبختانه اکنون در ستاد کل کمیته‌ای به این منظور تشکیل شده است و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که البته از قبل نیز انجام می‌داد ولی اکنون تشدید شده است.

جزایری ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده شاهد ارتقاء وضعیت سرباز در جمهوری اسلامی ایران باشیم و منزلت سرباز و سربازی حفظ شود.

منبع: ایسنا