سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه انتظار تیم دیپلماسی ایران؛ حمایت و اتحاد داخلی است، گفت: دولت برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات هم برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، محمد باقر نوبخت شامگاه امروز (نهم خردادماه) در مجلس بزرگداشت عزت دامادی نماینده فقید مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع ساری مشکلات دولت را چالش در اختلاف داخلی و اتحاد خارجی عنوان و اظهار کرد: اختلافات مثبتی که بر سر مسائل توسعه‌ای و رفع مشکلات مردم است با نظر اکثریت مسئولان رفع خواهد شد.

وی با یادآوری ترورها و لشکرکشی‌های 6 کشور بزرگ جهانی روبروی ایران، تصریح کرد: آنها ابتدا تلاش کردند در حلقه تحریم ما را زمین‌گیر کنند در حالی که کشور قادر است روزانه 6 میلیون بشکه نفت تولید کند.

نوبخت با اشاره به اینکه فقط یک میلیون بشکه نفت در کشور تولید می‌شود، افزود: درآمد 120 میلیارد دلاری حاصل از نفت به 24 میلیارد دلار در سال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: امروز این 6 کشور در مذاکرات هسته‌ای به صورت متحد در مقابل ما ایستاده‌اند و انتظار تیم دیپلماسی ما حمایت و اتحاد داخلی است.

نوبخت با بیان اینکه مذاکرات امروز در سطح وزیران است و بر خلاف گذشته چیزی را از دست نخواهیم داد، خاطر نشان کرد: دولت برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات هم برنامه‌ریزی کرده است اما به نتیجه رسیدن آن 100 میلیارد دلار پول را وارد اقتصاد کشور می‌کند.

به گزارش ایسنا؛ معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اعلام اینکه مسئولیت اینجانب در جایگاهی که قرار دارم مربوط به تمام کشور است، گفت: خود را فرزند کوچک این منطقه می‌دانم و فکر می‌کنم به نیابت از شما در این جایگاه قرار گرفته‌ام.

نوبخت اظهار داشت: در آزمایشی که خداوند برای من قرار داده سر بلند بیرون نخواهم آمد مگر اینکه سهم شما را از عدالت محقق کنم.

وی با اعلام اینکه مشکلات منطقه را می‌داند، افزود: هرچند پوشش سبز شمال کشور بسیار زیبا و پر جلوه است ولی مردم این منطقه مشکلات زیادی دارند.

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه سال 94 در استان مازندران یک فرصت پیش رو در این استان است، افزود: در این بودجه، طرح‌های منطقه‌ای نسبت به سال قبل 66 درصد افزایش داشته است.

وی سفر رئیس‌جمهور به استان را فرصتی دیگر عنوان کرد و گفت: در این سفر می‌توان صدها میلیارد تومان اعتبار برای استان کسب کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه میان مدت ششم توسعه را برای استان‌ها بسیار مهم دانست و گفت: پیشرفت هیچ استانی بدون برنامه‌ریزی حاصل نمی‌شود پس لازم است در یک برنامه 5 ساله استان را به سمت جلو حرکت دهیم.

منبع: ایسنا