عضو مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت ایران استقلالش را با رفاه وعده داده شده از سوی آمریکا معاوضه نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، غلامعلی حدادعادل عصر شنبه در گردهمایی طلاب در خصوص مساله هسته ای در مدرسه فیضیه گفت: فیضیه پایگاه انقلاب اسلامی است و یادآورد دوم فروردین ماهی که طلاب در آن مواضع انقلابی خود را بروز دادند.

وی افزود: شهر قم نماد تدین نظام اسلامی و این جمع باشکوه که از طلاب و روحانیون شکل گرفته است موید این مساله است که روحانیت و قم هیچگاه حساسیت خود را در خصوص مبانی نظام از دست نخواهد داد.

عضو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مذاکرات هسته ای به اوج حسایت خود رسیده است و همه به دنبال آن هستند که نتایج کار را ببیند ولی باید بدانیم که طرف مقابل ما آمریکایی است که اصلا به آن اعتماد نداریم.

وی با ذکر این مطلب که مذاکره‌کنندگان را فرزندان این ملت می‌دانیم، گفت: مذاکره کنندگان باید بدانند مادامی که خطوط قرمز را رعایت کنند و زیر بار ظلم و زیاده‌خواهی نروند مردم پشتیبان آنها هستند؛ البته پیام این اجتماع به آمریکا و 1+5 آن است که ملت ایران حاضر نیست رفاه وعده داده شده را با استقلال خود معامله کند.

وی گفت: ملت ما خیانت های آمریکا در امانت اعتماد ملت ها و به خصوص مردم ایران را در گذشته های نه چندان دور از یاد نبرده است، ننگ کودتای 28مرداد و حمایت آمریکا از رژیم فاسد پهلوی در ایران هیچ گاه از یاد ما نخواهد رفت.

حداد عادل بیان کرد: ما با آمریکایی دست و پنجه نرم می کنیم که سالهای سال از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال فتنه گری و توطئه بود و همه کاری برای از بین بردن این نظام انجام داد و حتی به هواپیمای مسافری این ملت هم رحم نکرد؛ حمله از طریق صدام به ایران و تحریم های بین المللی فراگیر علیه ایران از جمله توطئه های دیگر این دشمن قسم خورده است.

وی گفت: هنوز فراموش نکرده ایم که آمریکا در سال 88 چگونه می خواست این کشور را به آشوب بکشد؛ هنوز چیزی از خلف وعده های آمریکا در قضیه معاهده ژنو و عمل نکردن به وعده پس دادن پول های بلوکه شده نگذشته است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر آمریکا در صحنه‌ای فعالیتی علیه ما نداشته در واقع کاری از دستش بر نیامده است، گفت: آمریکا با رسانه های صهیونیستی سعی داشته است که ایران را محور شرارت در دنیا معرفی کند ولی کسی حرف او را باور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همه دنیا می دانند که آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می کند که بی پرده از برخورداری از بمب اتم حرف می زند و به کشوری حمله می کند. آنها هیچ گزارشی در خصوص تلاش برای دست یابی به سلاح اتمی در ایران پیدا نکرده اند.

حداد عادل با ذکر این مطلب که تحریم های آمریکا با هدف ایجاد فشار به اقشار مختلف مردم و شوراندن مردم علیه نظام اسلامی انجام شد، گفت: آنها در این توطئه خطرناک ناموفق بودند؛ این ملت آمریکا گزیده است و در این عرصه نیز نباید فریب آنها را بخوریم.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات آل سعود علیه ملت یمن بیان کرد: مردم یمن به جرم اینکه تنها و تنها به دنبال استقلال خود هستند نباید این چنین زیر چکمه های شما باشند و این چنین مورد تجاوز واقع شوند.

حداد عادل گفت: امروز با آمریکایی روبرو هستیم که تلاش می کند مطامع خود را از طریق تحت فشار گذاشتن در حین مذاکرات به ایران تحمیل کند؛ توقف پیشرفت هسته‌ای ما مد نظر آنهاست و می خواهند برای همیشه راهی نفوذی برای رسیدن به تاسیسات امنیتی ما داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: پروتکل الحاقی از جمله ابزارهای بهانه جویی آمریکایی هاست؛ آمریکا از حربه دائم الشک بودن به ایران می خواهد منافع خود را پیش ببرد ولی با چنین افراد شکاکی نمی توان مذاکره کرد.

وی گفت: ملت ما در سال 58 آمریکا را از در بیرون کردند و اجازه نمی‌دهند دولت این کشور امروز از پنجره مذاکرات هسته‌ای دوباره وارد شود و در این رابطه اجازه نمی دهد دشمن از حربه توافق به هر قیمتی به حریم امن ملت ایران نفود کند؛ آنها این آرزو را به گور خواهند برد که به تاسیسات نظامی و امنیتی ما دسترسی داشته باشند.

حداد عادل بیان کرد: نمی توانند هر روز به بهانه راستی‌آزمایی از مراکز نظامی ما بازرسی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از دانشمندان هسته‌ای ما بازجویی کنند؛ امروز همه ملت ایران به خصوص قشر روحانیت با اعلام حمایت جانانه از رهبرمعظم انقلاب در مقابل توطئه های دشمنان خواهند ایستاد.

منبع: ایسنا