«الیزابت» ملکه انگلستان در پیامی کوتاه به مردم ایران سالروز انقلاب اسلامی را تبریک گفت...
 

«الیزابت» ملکه انگلستان در پیامی کوتاه به مردم ایران سالروز انقلاب اسلامی را تبریک گفت. همزمان با این پیام «دیوید میلیبند» وزیر خارجه این کشور در سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در وبلاگ خود اعلام کرد در انتظار رابطه میان ایران و غرب هستیم.

به گزارش روزنامه اعتماد و خبرگزاری ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی؛ این اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که یک مقام ارشد انگلستان مبادرت به ارسال پیام تبریک به ملت ایران کرده است.

در همین راستا هفته گذشته ملکه انگلستان در پیام خود خطاب به مردم ایران عنوان کرد؛ باعث افتخار من است که به مناسبت جشن روز ملی شما گرم ترین تبریک خود را به شما مردم جمهوری اسلامی ایران ارسال کنم. او این تبریک را همراه با عاقبتی خوش در سال جدید برای مردم ایران آرزو کرد.

البته این چرخش گفتار با اظهارات مکتوب دیوید میلیبند وزیر خارجه دولت انگلیس زمانی کامل شد که وی در 30 سالگی انقلاب اسلامی در وبلاگ این وزارتخانه از کشورهای غربی و ایران دعوت کرد زندانی پیشینه روابط خود نباشند و روابط خود را بر اساس احترام متقابل و مشارکت و نه اختلاف نظر و برخورد پایه ریزی کنند.

میلیبند در این وبلاگ می نویسد؛ از انقلاب اسلامی سال 1979 میلادی، به این سو روابط میان ایران و غرب با بی اعتمادی مشخص شده است. وقتی این حرف را می زنیم، متهم می شویم که در امور داخلی ایران دخالت کرده ایم یا تلاش داریم منکر حق مردم ایران برای داشتن انرژی هسته یی شویم.

وی ضمن اشاره به آمادگی «باراک اوباما» رئیس جمهوری امریکا برای بازنگری سیاست امریکا درباره ایران می گوید ایران هم ظاهراً متوجه این تغییر رویه شده است. میلیبند در ادامه به نگرش منفی ایرانی ها نسبت به سابقه کشورهای غربی در تاریخ ایران اشاره می کند و می نویسد ایرانی ها تاکید زیادی بر این نگرش خود دارند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news