عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت اختیار قانونی برای افزایش قیمت بنزین را داشت و می‌توانست قیمت هر لیتر بنزین را تا 2100 و حتی 2700 تومان افزایش دهد.

سید سعید حیدری طیب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش قیمت بنزین به لیتری هزار تومان، گفت: این افزایش بهاء قطعی است و تغییری نخواهد کرد.

وی با اشاره به ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: دولت بر اساس این قانون مجوز داشت قیمت بنزین را به 90 درصد فوب خلیج فارس یعنی 2100 تا 2700 تومان برای هر لیتر برساند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص اینکه قیمت هزار تومانی برای بنزین منطقی است یا نه دولت باید اظهار نظر کند، اما قطعا تک نرخی شدن و آزاد شدن بخشی از یارانه سوخت باید به هر حال انجام می‌شد تا هم صرفه‌جویی در مصرف سوخت صورت گیرد و همه از قبل آن در هزینه‌های اضافی دولت صرفه‌جویی شود و به بخش‌های ضروری تزریق شود.

حیدری طیب با بیان اینکه نمی‌توان انکار کرد که با افزایش قیمت بنزین به مردم فشار می‌آید، یادآور شد: باید در کنار افزایش نرخ بنزین نظارت‌ها نیز بیشتر شود تا شاهد افزایش قیمت‌ در کرایه تاکسی، نرخ حمل و نقل و ... به صورت غیرقانونی نباشیم.

وی ادامه داد: تک نرخی شدن بنزین امکان سوء استفاده و رانت‌خواری را نیز کاهش خواهد داد.

منبع: ایسنا