جهاد لحام
رییس مجلس سوریه گفت: با وجود صدور قطعنامه‌های شورای امنیت کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم همچنان در صدر عاملان اقدامات تروریستی قرار دارند و حتی قطعنامه‌های تحت بند 7 نیز نتوانسته مانعی سر راه اقدامات آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهاد لحام در دیدار عصر امروز(دوشنبه) خود با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از حمایت‌های ایران از دولت و ملت سوریه خاطرنشان کرد: ملت و دولت سوریه امکان ندارد حمایت‌های مردم و رهبری ایران را فراموش کنند.

وی ادامه داد: ما در سوریه درگیر جنگ جهانی کوچکی شده‌ایم که زیربناهای کشورمان را نابوده کرده است.

لحام با اشاره به دیدارهای صورت گرفته بین مسئولان دو کشور افزود: دیدارهای ما در تمام سطوح دربردارنده پیام‌های سیاسی نسبت به دشمنان دو کشور است و ما آرزو می‌کنیم که توافقات هسته‌ای ایران در مذاکرات به سرانجام مطلوب برسد هرچند صداهای مخالفی بلند است که در راس همه آن‌ها سعودی‌ها قرار دارند. این مخالفت‌ها اتحاد برخی کشورهای عربی علیه یمن را نیز نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی در تلاش هستند که توافق‌ ایران با 1+5 به سرانجام نرسد، ولی ما بر این باوریم که به انجام رساندن این توافق به منزله تحکیم محور مقاومت است.

رییس مجلس سوریه با بیان اینکه «اگر کمک کشور برادرمان ایران و سایر کشورها مانند روسیه نبود ما هرگز توان موفقیت در این جنگ ظالمانه را نداشتیم»، گفت: ما در سوریه بر مبارزه با تروریسم و اندیشه تکفیری‌های تندرو پافشاری می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه عربستان کارخانه واقعی تروریست‌سازی است گفت: عربستان نه تنها کارخانه واقعی تروریست‌سازی است، بلکه اندیشه‌های تکفیری و تروریستی را در جهان منتشر می‌کند. همچنین سعودی‌ها با تجاوز به ملت یمن این اقدام خود را تکمیل کرده‌اند و امکانات اولیه زندگی در یمن را نیز به نابودی کشانده‌اند.

لحام در پایان پیام محبت آمیز بشار اسد را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران ابلاغ کرد و گفت:‌ سوریه به این دلیل توانسته مقاومت و پایداری کند که دارای یک ملت و ارتش عقیدتی است.

منبع: ایسنا